TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Bloggtorka

Kategori: Allmänt

Ja nu har det länge varit bloggtorka men jag lovar att bättra mig.

 

Idag började Melle i tvåan och självklart skulle de haft med en läxa som de haft under sommaren. Och det hade vi helt glömt bort. Dumma dumma föräldrar som inte kommer ihåg en läxa till första skoldagen.

 

De skulle ta med något som de hittat på stranden och sen skriva om vad de gjorde där osv.

 

Jag tycker inte att man ska ha läxa över sommaren. Även om det var en sån liten en. Jag som förälder känner mig jättedum och elak mot Melle som inte kom ihåg läxan i tre månader. De hade även en solros som de tog med hem från skolan som vi skulle ta kort på osv. Alltså... barnen sådde frön som vi sedan skulle ta hand om över sommarlovet. Solrosen lever och vi har tagit kort ju mer den vuxit. Så det har jag klarat av att komma ihåg i alla fall men jag kan inte komma ihåg allt själv.

 

Nu har jag precis kommit hem från första dagen på Charlies nya avdelning på dagis. Han gick bara 10-11.30 idag för att han skulle få börja sakta och få vara med på en samling. Men den ville han ju inte alls vara med på. Han skulle leka istället. Visst, jag kan förstå honom. Inte varit på dagis på tre månader och sen komma tillbaka och måste sitta stilla??? Nää, det ville han inte göra.

 

Charlie sover väldigt dåligt på nätterna vilket resulterar att jag också sover dåligt eftersom det är jag som går upp till honom. Han pratar i sömnen, gråter och gnäller. Det är jobbigt. På kvällarna känns det som att det inte är någon idé för mig att somna eftersom jag ändå kommer att få vakna och gå upp ett antal ggr. Jag brukar väl somna av utmattning runt 2-3 när Charlie sover lugnt igen. Så ska man upp igen kl 7 för att han vaknar tidigt också. Jag hoppas att sömnen blir bättre nu när det blir lite mer rutin i vardagen.

 

På tal om vardagen... jag fick just höra att syrrans bästis kusin ska bli min kurskamrat. Wii, då "känner" man någon i alla fall. Jag var lite fräck och skickade en friend request på FB :) Vore ju trevligt att inte komma till skolan och vara helt vilse. Fastän jag är "vuxen" nu så är jag en liten rädd ettaplättare i själen. Ett känt ansikte skulle göra mycket för mina stackars nerver.

 

Hm.. jag låter ju som ett vrak.

 

Skämt å sido så är det alltid skönt att ha nån slags trygghet i nya miljöer.

 

 

Och nu över till mode.

 

Igår köpte jag ett par ursnygga pumps. Jag blev kär i dem så fort jag såg dem. Eftersom jag har två bröllop att gå på i oktober ville jag ta tillfället i akt och piffa upp mig rejält. Tankarna går i svart klänning och mina fina röda skor. Hoppas att jag kan ha skorna när de kommer för jag köpte dem på Ebay för 388kr inkl frakt från USA. Billigt billigt - CHARTER! (inside joke till P)

 

Så här ser läckerbitarna ut som jag måste lära mig att gå i :)

 

 

Aaahhh... så vackra!

 

 

Ojoj, måste ta en paus och hämta hem Melle från skolan nu.... återkommer....

 

Så där ja, tillbaka. Det hade gått bra för Melle idag.

 

När jag kom hem hade min nya almanacka kommit och den är mycket fin. Jag köpte den på Personlig almanacka på nätet efter ha blivit inspirerad av P som älskar sina hon haft. Man får göra sin egen almanacka med färg, text, personliga datum osv osv. Mycket bra!

 

Nu kom jag ju av mig... mode var det jag pratade om.

 

Nu är jag så inne på skola och ungarnas scheman så jag fortsätter väl att prata om det.

 

Är det bara jag som tycker att det är en himla massa man ska komma ihåg när det gäller skola och dagis!? Är det inte frukt så är det gympapåse, blöjor, extra kläder, leksaksdag, läxa, utflykter osv osv. Sen ska man även komma ihåg att läsa alla lappar som kommer hem OCH komma ihåg vad som står på dem.

 

Med mitt teflonminne fungerar inte det. Ja, men skriv upp då!?... jo men då ska jag ju komma ihåg att titta på pappret där jag skrev upp det jag skulle komma ihåg... förstår ni mitt dilemma!?

 

Nu hör jag i mitt huvud hur Micke skriker "mata in det i iCal!!!!!"

 

Jajajaja... det är väl säkert mycket smidigare att ha det i fånen och att den påminner när det händer nåt speciellt. Men då skulle det ju pipa och påminnas flera ggr om dagen om jag skulle skriva in allt jag ska komma ihåg.

 

Jag har höga förhoppningar på att skolan ska reda upp oredan i min hjärna och det äntligen blir lite ordning där igen. Jag måste rensa upp och lägga all information där det hör hemma för just nu ligger allt i en stor hög i min hjärna. Jag behöver märkta lådor där jag kan stuva undan tankar och information.

 

Ojojoj... men det blir nog bra ska jag se.

 

Nu måste jag lägga ner skrivandet för nu.

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: