TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Jävla skitskalle till bilhandlare

Kategori: Allmänt

Jag kollade på Blocket och hittade en KA som jag kollade upp.

 

 

Eftersom jag alltid vill ha kött på benen innan jag ringer på bilar kollade jag upp på transportstyrelsen om det var nåt skumt med bilen och SJÄLVKLART var det ju det.

 

I annonsen står det att bilen gått 13700MIL och enligt senaste besiktning som transportstyrelsen fått uppgifter om har bilen i själva verket gått 22580!!!!!!!!!!

 

Bara för att jag är så muckig idag så ringer jag idioten och konfronterar annonsens felaktiga uppgifter.

 

 

 

Jag TJEJ, ringer och pratar om en bil. Det kan ju inte bli mer än "lilla gumman-svar" från tomten.

 

Med alla uppgifter framför mig ringer jag och frågar om bilen. Trevlig till en början och len som sammet på rösten, hade han, tomten.

 

Sen när jag tog upp mätarställningen han ljugit om kom alla bortförklaringar och dumförklaringar gentemot mig, tjejen som frågar om en bil.

 

Först var det så att alla Fordbilar stannar på 9000mil och sen börjar om från 0 igen och då måste man skriva upp när de slår om och sen räkna ihop alla omslag för att få reda på mätarställningen!? Jag LOVAR han sa så!!!!!!

 

Nästa bortförklaring var att transportstyrelsen skrev i KILOMETER inte i MIL och bilen hade bara gått 2258 MIL. Men han själv hade skrivit 13700MIL i annonsen.... jag tog självklart upp det...

 

Han körde de bortförklaringarna om och om igen och sa "snälla du" "du förstår inte" och så vidare....

 

 

Till slut sa jag åt honom att bara för att jag är tjej är jag inte dum i huvudet. Jag KAN bilar och det är inte JAG som inte förstår.

 

 

Han kan behålla sin bil och jag tycker synd om personer som handlar från den sk bilhandlaren.

 

 

 

 

Nä, det är tur att man kan kolla upp både bilar och tidigare ägares uppgifter på transportstyrelsens hemsida innan man ringer och hamnar hos klåpare som tomten på Bäckby. (OBS INTE MELLINGER)

 

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Viktkamp säger:

    jättebra att du konfronterade honom!

    2010-08-09 | 11:09:07
    Bloggadress: http://viktkamp.webblogg.se/
  • Fru Cupcake säger:

    Hahaha u go T. Vilken idiot. Det är såå trist med människor som tror att kan bortförklara det mesta.Usch

    2010-08-09 | 13:52:35
    Bloggadress: http://frucupcakes.blogspot.com/
  • Tobbe säger:

    Hej lilla gumman ;) Jag förstår han bilarna slår om från 9999km till noll sedan är det inte lätt att veta hur långt en ford har gått. Men jag ahr ingen förklaring till de andra =)



    kram Tobbe fylle driver

    2010-08-09 | 16:37:32
  • Tania säger:

    Hej Godisfarbrorn!!



    Jo jag förstod att det slog om till 0 när det inte fanns fler nuffror på mätaren men det var bara sättet han sa det på att man skulle skriva ner på papper och sen räkna ihop alla siffror. Hahaha...



    Sen ville han absolut inte veta av att de noterat 22580 på besiktningen. Det var ju inte alls så för de räknade kilometer inte mil..... den här bilen hade ju gått 2258mil. !? Han hade skrivit 13700 mil i annonsen.



    Han var inte vettig någonstans.

    2010-08-09 | 17:01:56
    Bloggadress: http://takenine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: