TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Heat wave

Kategori: Allmänt

 

 

 

Det har varit riktigt varmt och skönt ett bra tag nu MEN igår och idag har det varit så kvavt och varmt att jag inte ens velat röra mig.

 

Igår var vi ut till landet och grillade på lunchen. Vi planerade att åka ner på Power Meet men när vi väl kom hem efter landet så hade jag så ont i huvudet att jag mådde illa. Charlie däckade i soffan och jag likaså. Melle stannade kvar på landet för han skulle följa med nonno och kusinen och titta på bilar på kvällen och sen sova kvar. Men Melle kom hem efter ett tag. Han ville inte stanna kvar av någon anledning.

 

Micke och Melle ringde farmor och fick med sig dem på biltittning.

 

Charlie och jag stannade inne och försökte inte att röra på oss.

 

Idag var det lika kvavt och varmt. Visserligen har jag inte haft ont i skallen idag men vi bestämde oss för stanna inne hela dagen ändå. Killarna har spelat tv-spel och tittat på film. De har ätit glass i massor och duschat kallt för att kyla ner sig. Melle har varit ute och cyklat ett tag men han kom in efter att ha slängt sopor och lämnat kartong i containern (alldeles självmant). Han orkade inte heller med värmen. Jag drog igång vattenspridaren men ingen orkade gå ut ändå.

 

Imorgon är det andra bananer!

 

Då ska vi upp tidigt och packa iväg oss till Löga.

 

Pappa kommer också ner så det blir kul. Får se om familjen Nilsson dyker upp under dagen.

 

Nu är det fotboll på tvn och jag tittar och bloggar samtidigt. Det händer inget än så länge så det är rätt trist. Men jag har ju spelat på 4-2 till Holland så jag måste ju hänga med lite. Jag hejjar absolut inte på Holland men när Micke frågade mig ploppade det bara upp i huvudet och då måste jag ju hålla fast i det. Måste ju vara lite superstitious.

 

 

Nu är det paus och jag ska lägga ner.

 

 

 

 

//Take9

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: