TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Sista dagen med Morris

Kategori: Allmänt

Ja ikväll kommer Anna och hämtar Morris. Genom mailkontakten vi har haft känner jag mig mycket nöjd över var han hamnar. Hon verkar vara mycket mån om honom.

 

Det känns bra helt enkelt. Inga flera tårar.

 

Jag och Melle är nyss hemkomna från simskolan och idag släppte det.

 

 

MELLE KAN SIMMA!

 

 

Det började INTE bra ska jag säga. Han vägrade gå ner i bassängen och jag fick gå ner och hota med spelförbud i en hel vecka. Då gick han ner men var såååååå sur. Vägrade göra bra ifrån sig. Det krävdes ett mamma-son-snack. Det visade sig att Melle var ledsen för att han tyckte att han gjorde rätt men simlärarna "tjatade" på honom hela tiden. Tjatet var ju egentligen pepp för att han skulle fortsätta simma som han gjorde för han gjorde det bra. Ett missförstånd helt enkelt.

 

Men jag förklarade för honom och lockade fram den glada Melle med nudlar till lunch och speltid på wii.

 

Helt plötsligt tar han av sig armringarna och simmar UTAN!!!

 

Vilken berg och dalbana. Från sur till surare till ledsen till glad till simkunnig.

 

Nu står nudlarna och kokar och Melle sitter och spelar Super Mario Galaxy 2 med Charlie. Charlie får vara med och samla pengar.

 

Melle har tjänat ihop 400kr eftersom han har dagar kvar på simskolan och han kan simma. Det var vår deal.

 

Jag är sååå glad för hans skull.

 

 

 

Snart ska jag ner på stan med Micke. Han ska göra en synundersökning och klippa håret. Ungarna skickar jag över till andra sidan för Bibi har satt igång vattenspridaren.

 

 

I morgon blir det en tidig morgon för Charlie ska till tandläkaren kl 07.50 URK!

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Lollo Gustin säger:

    Så imponerad av ditt sätt att "coacha" din barn....

    2010-07-06 | 10:10:22

Kommentera inlägget här: