TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Systerdag

Kategori: Allmänt

I morse åkte jag med Tina till IKEA. Hon ville bjuda på frukost och det säger man ju inte nej till. Hon kom och hämtade mig och det var så skönt att slippa köra själv för en gång skull.

 

Det blev två småfrallor med mortadella och grönsaker, ett kokt ägg och så drack vi te till det.

 

Bilden är lånad från IKEA

 

 

Vi pratade om sånt som systrar pratar om sen gick vi runt lite på IKEA. Jag köpte en stooor väggklocka till Melle och ett par paket batterier.

 

När Charlie fyllde år fick han (jag) presentkort på H&M av g.farmor, så vi fortsatte till Hälla shopping. In på Lindex och förbluffades av att jag såg så mycket jag ville ha. Eftersom jag blev så depp igår i stockholm för att jag inte hittade nåt alls till mig själv, plockade jag på mig allt jag tyckte var fint och gick till provhytterna.

 

Summan av mitt besök på Lindex var en bh, en kort svart kjol, en lång svart kjol, ett par jeanstights och ett par stretchjeans mjuka som sammet.

 

Jag är så lycklig.

 

Nu har jag i alla fall en start på min nya skolgarderob. Jag behöver inte gå omkring i samma leggins och tunika fem dagar i veckan. Nä, så illa är det väl inte men näst intill.

 

Vi åkte därefter ut på landet och där gjorde jag en omelett på ankägg, korv, potatis och grädde. Vi käkade sallad till och lite tzatziki.

 

Tina körde hem mig och jag möttes av två dyngsura killar skuttandes i studsmattan. Det spöregnade och det gjorde det ännu roligare att hoppa i studsmattan. Men tråkiga mamman tog in barnen och körde in dem i en varm dusch.

 

Nu ligger Micke och vilar i soffan framför friidrott, Charlie spelar på min iPhone och Melle är uppe i sitt rum.

 

Man blir trött av shopping.

 

 

Men jag är nöjd av mina inköp och presentkortet har jag kvar för jag hittade inget speciellt på H&M.

 

 

 

Bilderna är lånade från Lindex

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: