TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Fortsätt simma fortsätt simma...

Kategori: Allmänt

Jag har hämtat ut mina böcker till skolan och igår öppnade jag en av dem. Det kändes skönt att det inte var grekiska för mig utan det jag hann läsa kände jag igen från tidigare studier.

 

Hämtade ut min baddräkt idag som jag beställt från Bonprix. Den var skitful!

 

I katalogen stod det RÖD men i själva verket var den ORANGE. Inte snygg så den åker tillbaka. Jag ska med Bibi till Change någon gång nästa vecka har jag bestämt. Visserligen är det svindyrt där men om jag går med i deras club så får jag 20% rabatt på köpet. Det kan det ju vara värt. De har ju i alla fall kupstorlekar som passar. Och mycket trevlig och kunnig personal.

 

Det har ju blivit en hel del bad nu de senaste tre veckorna och bikinin och tankinin jag har är ugly as hell. Eller... bikinin är snygg när den inte sitter på mig.

 

Melle är så duktig i bassängen nu. Han simmar riktigt riktigt bra. Mycket fina simtag. Nu hoppar han hej vilt från startpallarna på djupa delen i stora bassängen. Trampar vatten kan han och till och med simma ryggsim UNDER vattnet. Allt detta på endast tre dagar. Det släppte i måndags. På fredag kommer han säkert att få ta en hel del märken. Han hoppas på det i alla fall.

 

Han är så duktig att jag till och med kollat upp med VSS - Västerås simsällskap, om de har några simkurser. Han vill lära sig att dyka och så vill han kunna crawl.

 

Det vore ju superkul om Melle ville gå vidare med simningen och träna inför tävlingar osv. Det kanske är hans sport helt enkelt.

 

 

I höst börjar Melle på kulturskolan igen, bild och form. Jag tycker att han är så mycket mognare nu och han ser fram emot att börja igen. Det är bra för honom att få komma iväg och göra saker han är duktig på och som han tycker om. Jag tycker att det är viktigt att han underhåller sin kreativa sida.

 

 

Nu är det fotboll på tvn och jag tittar med ett halvt öga. Jag är inte så jätteintresserad men ibland kan det vara kul beroende på vilka som spelar och hur de spelar. Idag hejjar jag på Spanien. Men inte för att jag kan nåt om dem eller så... det erkänner jag.

 

 

Micke har två arbetsdagar kvar innan semestern och det blir två långa dagar för honom. Han behöver ledighet. Hans stackars mage pallar inte med pendlingen.

 

 

På torsdag börjar Power Meet här i Västerås. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Vore kul att ta en sväng ner men absolut inte med Charlie och då ska man fixa barnvakt osv... och då blir det för jobbigt. Blir att man stannar hemma istället. Micke skulle ta med Melle ner i alla fall. Han ville gärna kolla lite bilar. Men först ska de cykla ner på stan på fredag för att gå på bio, Shrek 3 i 3D. Bra pappa-son-kväll med andra ord. Jag myser när killarna hittar på saker tillsammans. Det är det bästa jag vet.

 

 

Mmmm... tar en slurk ur min enliterskanna med iste.

 

 

 

Nä, nu ska jag kolla lite reor på nätet.

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: