TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Fika

Kategori: Allmänt

Idag har Melle haft sin första simlektion på lögarängsbadet. Han skötte sig bra faktiskt. Jag tror att 30 minuter är en bra tid för Melle. Jag tror att han tappar koncentrationen om det är längre tid.

 

Vi har mutat honom lite med pengar. OM han kan simma efter simskolan är slut får han 100 kr var av mig och Micke. Micke har även lagt på en bonuspeng. För varje dag som är kvar av simskolan när han lär sig simma får han 50krextra/dag. Alltså... om han kan simma och det är fyra dagar kvar av simskolan får han 200kr i bonus osv osv.

 

Jag hoppas att det ska kunna sporra honom till att försöka lite extra.

 

Från badet åkte vi och köpte pizza. Därefter gick vi över till Martina och fikade. Hon hade bakat såååå goda muffins med smaskig smojs på. Satt riktigt fint med ett glas saft till. Tack så mycket!!

 

Ungarna lekte under kojträdet och vi stekte i solen på altan.

 

Eftersom jag är så gammal så behöver jag sova middag så vi gick hem halv fem ;-)

 

Nej, jag sover inte...... än........ men kommer säkerligen att slockna innan kvällen.

 

Micke jobbar fortfarande och snart är det dags för mat (igen). Jag är trött på att laga mat och att äta mat jämt och ständigt. Ungarna får nog bara lite mackor och yoghurt ikväll. Ingen är ju hungrig efter pizza och fika.

 

Charlie är så söt. När vi skulle gå gav han Karin en megakram så de tappade balansen och föll ihop i en liten söt hög :)

 

 

 

Just ja!

 

Vi har bestämt oss för att åka på en utlandssemester nästa år. Så nu sitter jag och letar efter ett bra ställe att åka till. Vi vill gärna ha ett all inclusivehotell med en massa roligheter för barnen. Nära till långgrund strand är ett måste. Jag har sett att det finns hotell med egna vattenparker. Det vore ju helt perfekt för barnen.

 

 

Vi har ju ett helt år på oss att spara pengar och välja och vraka bland alla trevliga resmål.

 

 

 

Har ni några tips på semesterställe så hojta till här i bloggen!!!

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Tinis säger:

    Kul att ni kunde komma! Kakan hade jättekul! Och de var ju såååå söta när de ramlade mitt i kramen! Haha...

    2010-06-21 | 23:48:39

Kommentera inlägget här: