TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Hårda beslut och bubblor i magen

Kategori: Allmänt

 

Ja idag har det varit en tung dag för mig. Vi har bestämt oss nu för att hitta ett nytt hem till Morris. Han behöver komma till en familj där han får gå ut. Vi kan inte erbjuda honom det här.

 

Här är annonsen MORRIS

 

Jag har inte frågat folk i min omgivning just för att jag inte vill att han ska vara i vår närhet. Jag vill inte att någon jag känner ska ha honom. Jag vill inte känna att det fortfarande är MIN underbara kisse som någon annan har. Helst ska han ju få komma ut på landet hos nån familj med lite äldre barn som är kattvana och som vet hur man behandlar djur. Han är ingen sak utan en familjemedlem som man inte använder som en leksak.

 

Det är jättejobbigt för mig och jag har grinat flera ggr innan jag tog tag i annonsen. Morris är ju min lilla bebis. Min tokiga, helknasiga lilla kurrboll.

 

Men men... if you love someone set him free...

 

Jag kommer inte att välja vem som helst som får ta hand om honom utan jag kommer att vara riktigt petig för att han ska få det bästa. Det är han värd.

 

 

 

Hur som helst så har jag fått i mig mat idag så nu arbetar min mage på högvarv. Det bubblar och knorrar hela tiden. Jag har varit ute och spelat lite fotboll med mina tre killar och det gick väl sådär. Jag har ju ont i hela kroppen efter min krampnatt och sovandet på golvet. Har fått en rejäl halsbränna också efter vomeringen.

 

Micke har en satt en diagnos - stress.

 

Han tror att jag reagerat på det här sättet efter att ha fått beskedet från skolan. Att all oro och stress släppte. Jag har läst om mina symptom och det kan helt klart vara som Micke tror. Allt tyder på det eftersom jag inte ätit nåt konstigt som jag kunnat reagera mot.

 

Jag måste ha varit rätt rejält pressad eftersom jag reagerat så starkt.

 

Men nu är det lugnt. Jag är bara så nervös. Men jag ska göra allt jag kan för att klara av skolan. Har till och med sökt extrajobb på IKEA idag för att dryga ut kassan lite.

 

 

 

Fotbollstvn står på dag ut och dag in och så här ligger mina fotbollskillar och tittar på den. Jag älskar när de ligger och gosar på det sättet. Det är trygghet.

 

 

 

 

//Take9

Kommentarer


Kommentera inlägget här: