TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

I morgon får jag veta

Kategori: Allmänt

Det är inte bara pappas 60-årsdag i morgon. Det är även dagen då jag får veta om jag kommer in på skolan. Jag är så nervös men på nåt sätt är jag redan nedslagen. Jag är säker på att få en nej men det lilla lilla hoppet glöder fortfarande. Suck, att jag bryr mig för mycket.

 

 

Restaurangen vi hade på G gick åt helskotta. De valde att ha en hyresgäst som hade ett eget storkök där de kunde laga maten och FRAKTA till nya restaurangen. De hade nämligen inte byggt ett riktigt kök utan bara förberett för det. Då vill de alltså slippa kostnaden för köket om de tar emot en krögare med en restaurang till där de kan laga maten som ska serveras på nya restaurangen. Det är helt absurt. En restaurang utan kök?! Va fan är det liksom.

 

Nä, lycka till säger jag till dem. Är huvudet dumt för kroppen lida. (kom inte på nåt bättre ordspråk)

 

 

 

 

 

Ja, pappa fyller ju år i morrn som sagt och jag har varit ute på landet sen strax efter kl 14 idag. Först hjälpte jag pappa att måla putsen ovanför öppna spisen, sen åkte jag och Bibi med mamma och köpte present till pappa. Mammas present till pappa är precis det pappa behöver. Så älskar ju jag också att handla med andras pengar hahaha!! Fick mammas kort av pappa och koden kan jag ju så det var bara att shoppa loss :)

 

Vi var in och handlade på Maxi också.

 

Hem och börja med tårtorna. Först bakade jag sex st tårtbottnar *pust* . Samtidigt som jag vispade ihop smeterna till bottnarna vispade jag även ihop grädde, vaniljkräm, chokladpudding och jordgubbsmousse. Samtidigt som jag tog ut de färdiga bottnarna och smetade på fyllningarna slängde jag in en ny plåt med bottensmet.

 

Let me tell you... I´m dead!

 

 

Men men... det är ju pappas födelsedag.

 

 

Tårtorna är förberedda och ska garneras i morgon.

 

 

 

Vi kom hem kl 21 och ungarna var helt slut efter en hel dag ute i solen.

 

 

Melle är go han... innan han gick och la sig sa han "I morgon är det en till dag med hårt arbete" Han menade på simskolan. Jag är stolt över honom för han anstränger sig faktiskt. Den här gången tror jag verkligen att det kommer att funka. Nu VILL han ju lära sig. Han försöker och försöker. Duktiga Melle.

 

 

 

Nu börjar jag se dubbelt.

 

Dags att däcka i soffan.

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: