TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Pengar pengar pengar *poof*

Kategori: Allmänt

Det är alltid en aktuell fråga här hemma... hur mycket pengar har vi... har vi råd med ditten och datten.

 

I helgen märkte vi att bilen började krångla också. Bromsarna låste sig och det var bara att ringa Bilia för en tid till verkstan´.

 

I morse kl 7.00 var jag på Bilia och lämnade bilen. Det visade sig vara typ allt man kan tänka sig gällande bromsarna bak. En liten nätt summa på 6200kr blev det. Dessutom ska vi lämna in bilen på stor service på måndag och den går på ca 7000kr. Så 13000kr bara på bilen.

 

9.30 hade jag tid på Specsavers för synundersökning. Tanten börjar ju bli gammal och gaggig nu och det märks inte minst på synen. Det var hela tio år sen jag var in och gjorde synundersökning sist och då fick jag glasögon jag skulle ha om jag kände mig överansträngd när jag satt vid datorn eller tvn. De använde jag kanske 10 ggr sammanlagt. Men nu är det ju så att jag BEHÖVER glasögon. Inte bara för att ögonen ska slappna av utan för att jag ska se bättre.

 

Vilken jäkla skillnad det var när jag satt med maskinen framför fejset och tittade på suddiga och mindre suddiga bokstäver. Helt plötsligt var de skarpa och jag SÅG vad som stod!! HALLELUJA PRISA OPTIKERN!!

 

Nyfrälst gick jag ut med min räddare och provade bågar.

 

Köp två betala bara för ett par bågar, säger min räddare. Wohooo, jag har nog vunnit på lotto. En dröm för en våg med beslutsångest. Jag får ta TVÅÅÅÅ!

 

Prova prova prova... modellpose framför spegeln som en fjortis.

 

Hittade två par som jag faktiskt kände mig snygg i.

 

I´ll take them!!

 

 

Med bågar, antireflekteringsblaj och försäkring på båda paren hamnade summan på 2856kr.

 

 

Ajajajajaj... fick ringa Micke och få summan godkänd. Min money man är mitt samvete. Säger han att det är ok kan jag pusta ut.

 

Sen har jag ju världens mest sunda och rätt tänkande make så han sa att det gäller mina ögon. Skit samma vad det kostar. Mår jag bättre så är det värt det.

 

 

Min hjälte!!

 

 

 

 

 

(......alltså borde ju ALL shopping vara godkänd i hans ögon eftersom det får mig lyrisk......) ;-P

 

 

 

 

Moahahaha!!

 

 

 

 

Åh jäklars va jag är nervös inför morgondagen. Jag ska ju på muntligt intagningsprov på Mälarakademin. Jag skulle sälja min själ för att få gå den utbildningen. Kommer jag inte in så har jag ingen annan plan för framtiden. Jobb söker jag ju varje dag utan lycka. Men utbildningen är min framtid.

 

Jag vill så det värker.

 

De kunskaper och färdigheter som bedöms är bla samarbetsförmåga, noggrannhet och analytisk förmåga. Samarbeta kan jag, noggrann är jag men är jag analytisk???

 

JA, det är jag. Jag gillar ju problem och att bryta ner dem i molekyler för att få reda på vad som är orsaken till problemet. Jag gillar inte att titta på helheten utan på alla små delar i det stora hela. Allt smått som har betydelse för slutprodukten.

 

När jag nu tänker efter hur analytisk jag är så kanske jag är lite over the top och FÖR analytisk. Hahaha...

 

Jag hoppas bara att mina nerver håller sig i schack och inte förstör för mig.

 

Jag ska till skolan i morgon 11-12.30.

 

Det är spännande och pirrigt.

 

Måste ta fram kläder.

 

 

 

 

//Take9

 

 

 

Så här ser glasögonen ut

 


Kommentarer

  • Tinis säger:

    Tjusiga bågar!



    Lycka till imorrn!



    Kram

    2010-06-01 | 22:57:13

Kommentera inlägget här: