TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Sommarlovsmorgon

Kategori: Allmänt

Idag är det första sommarlovsdagen för Melle utan en lillebror som gör livet surt för honom. Charlie går fortfarande på dagis 9-14 fram till v 28 då Micke tar semester.

 

Idag skrev jag in Melle på intensivsimskola som börjar på onsdag nästa vecka. Han kan fortfarande inte simma men nu ska det bli ändring på det. Jag hoppas att han är tillräckligt mogen i huvudet nu för simskola. Tidigare har det bara blivit cirkus av det hela. Han lyssnar inte och bara fjantar sig istället för att koncentrera sig och försöka.

 

OM han har lärt sig att simma efter dessa 14ggr har jag lovat honom att vi ska åka till Gustavsviksbadet i Örebro.

 

 

Idag är Micke i sthlm och jobbar. Det är skönt när han är där. Då vet jag på ett ungefär när han slutar jobba i alla fall. Till skillnad från när han sitter hemma. Då kan han sitta non stop framför datorn till sent in på natten. Det resulterar i en tjatig irriterad fru och jag gillar inte att vara det. Nä, jag föredrar schemalagda tider. Det är bra för mitt kontroll/planeringsbehov.

 

Nu ska jag nog ringa grannen och kolla om de vill följa med till Hälla och käka glass.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: