TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Jeans från förr

Kategori: Allmänt

Jag har haft lite bloggtorka märker jag. Men jag ska försöka att få fram nåt intressant att skriva/läsa.

 

Igår hade jag tjejerna här för vår första bjudmiddag. Det var jättetrevligt och maten blev riktigt god.

 

Förrätt

Toast med tomat, basilika, buffelmozzarella gratinerad i ugn med kall parmaskinka.

 

Varmrätt

Minestrone Bolognini

 

Efterrätt

Chokladglass med vit och mörk chokladsås och färska jordgubbar.

 

 

Jag glömde helt bort att ta kort på tallrikarna så ni får nöja er med bilderna ni får i huvudet.

 

 

 

Det blev riktigt sent igår... men det kändes inte. Tiden flyger ju iväg när man har roligt.

Vi tittade på gamla bilder, lyssnade på gammal musik som vi lyssnade på då.

 

Those where the days of our life.

 

Happy days.

 

Men men... alla växer upp till slut... eller åtminstone de flesta. Vi hann med att prata om vissa killar också... som aldrig växer upp.

 

 

 

 

Morgonen bjöd på en Charlie som alltid vaknat runt 7. Lata mamma Tania går upp och sätter på tvn och går och lägger sig igen. Ännu latare pappa Micke sover tills jag puttar upp honom. Nu är han världens duktigaste Micke istället för han åkte och tränade.

 

Jag har rensat garderoben och hittade mina favvojeans från förr då man var slank. Testade dem i morse och trots att jag fick pressa på mig dem så kunde jag faktiskt knäppa knappen och röra mig i dem. Det roliga är ju att när de var mina favvojeans så var de baggy :-P

 

Sånt är livet.

 

Idag är det grått och trist. Melles kompis M kom över och de sitter framför datorn båda två. Charlie springer omkring naken, eller inte naken, han har ju faktiskt sina Blixten McQueen-crocs på sig. Igår rakade jag av honom håret också i vild protest. Men söt blev han. Ikväll är det Melles tur.

 

 

 

Jag är ju en person som måste ha något att se fram emot för att inte däcka ihop helt i tristess. Så mina framtida "se-fram-emot-projekt" är:

 

29 maj Livets ord med Betnér

2 juni intagningsprov till YH-utbildning Redovisningsekonom

12 juni får äntligen träffa Mickes arbetskamrater. Skriver mer om det...

23 juni pappa fyller 60 år och jag ska göra en WOW-tårta

23 juli bröllopsdagspåhitt förhoppningsvis stockholmsnatt

obestämt datum

tatueringen

 

 

 

 

Betnér ska bli så jäkla skoj. Vi var på hans "show" sist han var här och jag älskar honom. Intagningsprovet till yrkeshögskolan blir också intressant. Den tjejen som ska hålla i intervjuerna har jag redan intervjuats av angående ett jobb via adecco så jag hoppas hoppas hoppas att det går bra och jag kommer in på skolan.

 

Den 12 juni har vi bjudit hit Mickes arbetskamrater med respektive. Vi ska leka pang pang i The Rock och jag är skiträdd. Jag har aldrig kört paintball förut men har sett ett och annat vidrigt foto på träffade hudpartier. INGET jag vill ha. Jag har redan planerat hur jag ska vaddera mig inför denna aktivitet. Tre timmar på The Rock sen hem till slottet och göra i ordning för grillkväll. Jag ser verkligen fram emot att få träffa killarna.

 

Bröllopsdagspåhittet blir nog antagligen en hotellnatt i sthlm med shopping och mys i nån park. Det är så bra med Micke för han gillar också att strosa i affärer. Om vi har råd kanske vi går in på Gröna Lund och åker oss sjuka :-D

Jag är nöjd bara jag får vara ensam med Micke. (och inte hemma)

 

Förresten!!!

 

Har ni sett att MAX har en milkshake LYX nu?! Det är milkshake med vispgrädde på. Guud så gott!

 

 

Nä, nu ska jag sanera Charlie innan vi går ut och gungar.

 

Tjing

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: