TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Med förändring kommer lusten

Kategori: Allmänt

Ja, min kära vän Martina gav mig en bitch slap och ryckte upp mig ur sumpträsket.

 

 

Nääää, inte riktigt så är det ju, men hon är väldigt klok min vän.

 

Det enda sättet att bryta den negativa cirkeln är inte att gräva ner sig ännu mer utan ge sig fan på att ta sig ur eländet. Den enda som kan göra det är jag själv.

 

Såååå mina kära vänner.

 

Idag har jag bjudits ut på fin middag. Micke skype:ade mig och frågade om jag ville luncha på stan. Och i det sinnestillståndet jag är i nu så började jag så klart böla. Känsliga jag. Jag tyckte inte att jag förtjänade en sån fin gest från Micke, eftersom jag varit en inte alltför trevlig fru den senaste veckan. Jag är så dum och han är snäll.

 

Älskade Micke.

 

Jag åt en så god lunch. Lammfilé med rosmarinsås och tjocka strips till.

 

Jag satt och tänkte på hur man skulle kunna beskriva den underbara smaksensationen och det bästa jag kunde komma på var:

 

...hemma på via canaletto 10, Sarzana, Italien. Sen varm sommarkväll, pappa står och lagar mat. Jag är liten igen. Får springa ner i trädgården till stora rosmarinbusken och plocka några kvistar till köttet. Vi äter med den gamla tvn på i bakgrunden. Det är glamour på burken... dubbat till italienska. Vi dricker ésta thé till maten... tuggar på lite seg foccacia som blev kvar sen frukosten.

 

Det är smak det...

 

Får äta pappas goda mat.

 

 

 

 

 

Va fan... nu bölar jag igen.

 

 

 

 

Dags att återgå till nuet och torka tårarna.

 

 

 

Efter den underbara lunchen sprang vi in på H&M och inhandlade presenter till svärmors peter som fyller idag.

 

Hämtade barn.

 

Kom hem och började måla.

 

Entrén fick bli svart igen och inte grådassig som plankorna varit tills nu. Även soprumsdörren fick sig en uppfräschning.

 

Åkte till Bauhaus och köpte spackel och en jättefin tomatplanta som jag ska plantera om i morrn i en fin kruka. Den passar bra bredvid grillen. Ska även inhandla några krukor salvia, basilika och rosmarin som också ska planteras fint.

 

Orkade inte laga mat så 8 cheeseburgare fick följa med hem till familjen +1. Melles kompis V följde med hem idag.

 

Efter "kvällsmaten" åkte vi och firade Peter.

 

Hemma strax efter åtta och det betydde snabbdusch och ungarna i säng.

 

Det var när allt blivit lugnt och tyst som jag bestämde mig för att göra om lite här i bloggen. Jag ville ljusa upp den. Göra den gladare, piggare.

 

Färg gör en glad!

 

Så nu är den grön och precis så fin som jag vill ha den.

 

Nu ska jag ta mina salta kinder och mysa ner i mig i soffan med min man. Han förtjänar lite kramar.

 

 

God natt!

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Bibi säger:

    Behöver nog inte ens skriva hur jag reagerade... Basse frågade vad jag häll på med.. Jag hade ju vatten i ögonen.. Haha!!

    2010-05-27 | 22:37:46
  • Tania säger:

    Hahaha... jag veeeeeet. Jag förstod att glamour skulle få dig att svajja.

    2010-05-27 | 22:39:16
    Bloggadress: http://takenine.blogg.se/
  • Bibi säger:

    Haha.. Dubbad glamour.. Var för ung för det, är jag nog fortfarande :)



    jag kände trappstegen under mina bara fötter, kände guppet under trappen där vi cyklade, hörde ljudet av grindöppningen och kände doften av rosmarin.



    Jag ser allting fortfarande väldigt tydligt!

    2010-05-28 | 09:08:55
  • Lollo Gustin säger:

    Vad bra du skriver, det berör, skickar en textrad som jag har använt mig av många gånger när det varit tungt : Är inte alla romantiker

    Kan en människa va nånting annat

    om hon vill leva det här livet

    rätt och riktigt

    2010-05-29 | 19:18:51
  • Tania säger:

    Tack Lollo!

    2010-05-29 | 22:44:19
    Bloggadress: http://takenine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: