TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Minnen med er på FB

Kategori: Allmänt

Jag satt och funderade lite på alla dessa personer jag har på min vänlista på facebook. Vilka relationer har jag eller har jag haft med er?

 

Så nu tänker jag ta ett axplock vänner och skriva ett litet minne om er.

 

För er som inte kom med den här gången så kommer det fler minnesbloggar, jag lovar.

 

Here goes!

 

 

 

Andreas Nisse Nilsson Widh - vän

Mina starkaste minnen från "oss" är alla dessa repningar i lokalen vid byggleken, festerna i lokalen vid järnvägen. Kul kul!!

 

Anneli Thor – vän

Världens gulligaste smurfa

 

Camilla Berglund - kusin

Jag kommer ihåg när jag skulle sova över hos er på Skälby och mobbo Caj hade ordnat en helt galet rolig skattjakt. Och vi sjöng "å va det var roligt i holken i lördags" hahaha.

 

Daniel Persson - parallell-klasskompis

Vi hade haft en fest hos Malin på Askö och du glömde din plånbok. Vi tjejer som skulle sova kvar hittade den och tittade i den så klart och där satt ett kort på Mia. :)

 

Daniel Wendelin - x

Vi satt en sommar i Martinas husvagn och ni killar var så elaka mot han, Robert, lärar-Ingers son. Ni lurade honom att ni slog knogarna mot bordskanten så hårt det bara gick och han skulle göra detsamma. Det roligaste var ju att på radion spelade de I feel it in my fingers... med Wet wet wet ( lyssna här)

 

Danny Pettersson - underbar killkompis

hihi, mitt starkaste minne var också i Martinas husvagn. Vi skulle sova där och jag somnade tidigt. Sen vaknade jag av att du höll om mig och jag blev så paff och nervös så jag insisterade på att vi skulle gå ut och röka. Martina hade dumpat oss och gick upp och la sig i sin säng. Jag slängde grus på hennes fönster så hon skulle komma ner men hon sov. Vi satt vakna resten av den tidiga morgonen för jag tyckte att det var så pinsamt. Vi var ju kompisar ;-)  . Men det är ett starkt minne och du har en plats i mitt hjärta.

 

Elias Norström - vän

"La Scarla"

"Här får du BILLIGA kläder" (Nisses reklamjingel omgjord a la Elias)

 

Fatcap Sweden (Jari)

Du var den snygga coola killen på Bäckbyskolan som man spanade efter i smyg :) Nu är du den som ska smärta mig med färg så fort jag bestämt mig för motiv.

 

Fredrik Frippe Eriksson - x#1

Jag kommer ihåg när Miia skällde ut dig på Bäckby centrum för att du inte ringt mig. Du sa att du inte hade mitt nummer. Miia kontrade med "ta upp telefonboken" :)

 

Jimmy Lemmis Lemström - vän

Ojojojoj... var ska jag börja. Mitt ALLRA första minne var första gången vi träffades. Det var på Zwenssons i februari 1997. Jag och Miia skulle följa med er killar hem till Bäckby för att vi hade missat sista bussen. Du skulle stoppa en taxi så helt plötsligt springer du ut och lägger dig mitt på Stora gatan. Du är underbar! :)

 

Jon Björklund - klasskompis gymnasiet

BAJJEN BÄRS och RAKADE BRUDAR!!!!

 

Magnus Abrahamsson - "lillebror" (Martinas)

Jag kommer ihåg när du inte ville gå ner för trappen på mornarna när jag var hemma hos er så er mamma fick komma upp med frukosten :)

 

Malou Gustin - Svägerska

Jag sov hos er (Micke). Helt plötsligt dundrar du in i rummet när jag och Micke ligger under täcket (nude). Du slänger dig på sängen och makar på oss så du får plats mellan och säger "Jag ska titta på Beverly Hills här". Hahaha, va pinsamt.

 

Petronella Nilsson - vän

Allra första gången jag träffade dig var på Aros video när du och Peter skulle dejta.

 

Tobias Lövås - vän

Godisfarbrorn. Världens goaste mest omtänksamma kille är du. Mina föräldrar berättar fortfarande "sagan" om när du skjutsade hem mig från Babylon efter min första träff med Mr Hooch och toaletten.

 

Viola Olsson - systervän

Mitt minne jag vill berätta med dig var när du var "barbie" och dansade med han den blonda söta killen (Tobbe va?) på en show ni hade i skolan. Jag tyckte du var så cool.

 

 

 

 

Ja herregud va allt kommer tillbaka.

 

Tack för alla fina minnen ni gett mig. Hoppas att jag bidragit med nåt trevligt själv.

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Miia säger:

    Jisses vilket minne du har... :)

    2010-05-09 | 20:26:54
  • Jari säger:

    Ha.haaa! Det första kanske inte stämmer riktigt..men håller tummen upp på det andra =) /J

    2010-05-11 | 00:24:46
    Bloggadress: http://www.fatcaptattoo.se
  • Tania säger:

    J: Ur en flickas ögon var det mycket väl så :-)

    2010-05-11 | 08:04:07

Kommentera inlägget här: