TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Morgonstund har guld i mund?

Kategori: Allmänt

Min morgonstund har tjat, irritation, skrik, gråt och andra trevligheter i mund.

 

Det kan börja bra men när man börjar slappna av och känna att äntligen funkar det, ja då känner ungarna det på en gång och går igång på en sekund. Det har varit porslingslammer med Charlie och vrålapan Melle som skäller på lillebror som tycker att det är skitkul att få en sån reaktion och ökar då takt och volym.

 

mmm.... underbara barn...

 

Andas in och andas ut.

 

För övrigt så jobbar MrM hemma idag för vi har föräldramöte i skolan ikväll. Kanske läge att fixa barnvakt till Charlie. Eller ska man utmana ödet och riskera att bli utslängd från mötet genom att ta med monstret?!

 

Eh, nä... jag messar farmor istället.

 

Jag har funderat lite på mode/innegrejer som tex. kläder, språk, stilar, musik, värderingar osv. När jag gick i högstadiet var det krattlugg som var "inne". Ni vet den där stenhårt sprayade böjda luggen som nästan stack hål på skinnet i pannan för den var så vass. Sen kom tightsen... tights, långa tröjor, get a grips med nån cool färg på skosnörena som hade nån slags betydelse (alt Dr Martens), bomberjacka och pricken över i:et en palestinasjal.

 

Japp... det och ett par trumpinnar i handen... det var stil det, hahahaha!

 

På tal om trumpinnar... jag har fortfarande mina halvt sönderspelade dyrgripar kvar. Måste ju ha nåt kvar som påminner mig om att jag var lite cool en gång.

 

Det var tider det... Bad Girls... ojojoj, va pinsamt. Egentligen hade vårt lilla tjejband inget namn för antingen lät det för fjantigt eller så var det redan taget. Men för att F skulle ha nåt att säga när vi skulle in på scenen i Bäckbyskolans aula den kvällen på konserten, drog han till med nåt och så fick det bli. Bad girls!

 

Ja kul var det i alla fall.

 

Festerna i replokalen vid järnvägen...

 

Jag är glad att jag inte har någon dotter att hålla reda på :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: