TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Pengar är bra tycker jag

Kategori: Allmänt

En bra grej med att ha barn är barnbidraget. Jag gillar pengar. Därför är det lite trist att inte ha nåt jobb... inget jobb = inga pengar.

 

 

Visst... jag har ju varit med i a-kassan sen 1998 och aldrig varit arbetslös så nog har jag betalat in "min" del som jag får ut nu som arbetslös. Men de pengarna är liksom inte riktiga pengar för mig.

 

Jag vill tjäna mina pengar inte få dem. Det får mig att känna mig ännu mindre och ännu mer värdelös. Men det är ju jättebra att det finns en sån försäkring om man skulle bli arbetslös. Fast... i mitt huvud är jag inte en sån som är arbetslös. Jag vill ha nåt att göra om dagarna. Jag vill göra nytta. INTE HEMMASYSSLOR. Man får inte betalt för att jobba heltid som stay-at-home-mom.

 

Jag har varit arbetslös i hela 11 veckor snart och det tar död på mig.

 

Jag hoppas med hela mitt hjärta på att jag kommer in på utbildningen så jag kan göra mig en bra framtid inom arbetslivet.

 

Hoppas hoppas hoppas

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: