TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Underbara dag

Kategori: Allmänt

Dagen började kl 7 när lillskiten ville gå ner och äta pannkaka. Jag är ju så förutseende så det fanns pannkakor klara för micron.

 

Charlie glodde på tv och käkade frukost och jag satt och skrapade ihop poäng på gratisbio.se.

 

Melle var bjuden på kalas på Strike idag så vi åkte ner på stan kl 12. Jag mötte upp Petro och vi spatserade lite på stan lite smått förföljda av marscherande orkestrar. Det är ju pingst och stan var smockat med folk överallt. Ovant men ganska mysigt. Om man bortser från orkestern.

 

Vi käkade sallad på Vivaldi och hämtade upp Melle kvart i två.

 

Väl hemma fixade jag i ordning en liten altanpicknickmatsäck och korsade lekparken. Syrran, världens sötaste Tonis, och Basse uppskattade en liten sommarfika i värmen. Det blev saft och mina underbara bullar. Jag måste ju säga att jag är världsmästare på bullar nu. Helt självutnämnd.

 

Micke cyklade iväg med Charlie och köpte godis. Sen kom han också över till andra sidan.

 

Vi har grillat ikväll. Det blev kycklingfilé, marinerade grillade champinjoner, tzatziki och sallad. Jag är mätt minst sagt.

 

Nu sitter mina stora grabbar och spelar Super Mario medan Charlie står och hoppar framför tvn.

 

Jag blir ensam ikväll (bortsett från sovande barn). Det är ju fotboll och Micke ska gå över till Basse och titta.

 

Nu ska jag jaga fler poäng så jag får shoppa gratis kläder sen

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: