TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Värdelöst

Kategori: Allmänt

Värdelös kväll

 

Värdelös natt

 

Värdelös morgon

 

 

 

Det finns inget som helst bra i nåt av de tre.

 

Igår somnade Micke i soffan när vi kom hem från bion, booring.

 

I natt kunde jag inte sova alls pga mardrömmar, magsmärtor och huvudspöken.

 

I morse vaknade jag när jag inte behövde vakna, sthlms-dag för Micke. Det betyder att alla andra också blir tvingade att vakna. Huset verkar ju vara gjort i papper alternativt att min kära man glömt bort att vi andra sover vid den tiden han går upp och röjer runt som vanligt.

 

Från och med nu ska jag, för min egen skull, ta fram och stryka det han ska ha på sig kvällen innan så jag kan få sova tills klockan ringer.

 

Lägg på en massa andra otrevligheter som tex att Charlie häller ut ett helt glas O´boy över sig, stolen, bordet och golvet.

 

Mitt humör är inte på topp när jag tvingas vakna för tidigt efter en skitnatt och inte blir det bättre.

 

 

Ryck upp dig för fan, sluta tyck synd om dig själv.

 

JO MEN VISST!!!

 

 

Enkelt att rycka upp sig när man inte har lust med det.

 

Det är som att skita utan att vara skitnödig.

 

Omöjligt.

 

 

 

 

 

//Take9

Kommentarer

  • Tinis säger:

    Min kära sambo har också en tendens att väsnas på tok för mkt på morgonen. Ska det vara så svårt att lägga fram kläderna kvällen innan?? =) I och för sig är jag otroligt lättväckt så jag skulle vakna även om han tappade en knappnål i golvet!

    2010-05-19 | 10:46:26
  • mrNeggo säger:

    Hur kommer det sig att vi män går upp innan alla andra då?

    2010-05-19 | 19:23:25
  • Tinis säger:

    I det här huset är det 5 dagar på 3 veckor som mannen går upp före kvinnan. Dessutom är det kvinnan i detta hus som får sparka liv i mannen när väckarklockan ringer. Det är kvinnan som vaknar om nåt barn vaknar och är ledset. Det är kvinnan som vaknar om nån hund blir dålig. Det är kvinnan som vaknar av minsta lilla ljud. Så om du försöker få det till att det är synd om er män för att ni är hårt arbetande och inte föräldralediga eller arbetslösa, vinner du inga sympatier hos mig =) Den som får minst sömn i denna familj, utan att på nåt sätt klanka ner på min älskling, är kvinnan. Att dessutom behöva vakna till en byrålåda som smälls igen eller duschen när en viss person glömt stänga dörren, när man redan är söndertrasad är tortyr.

    2010-05-19 | 22:25:25

Kommentera inlägget här: