TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Testing testing!

Kategori: Allmänt

 

 

 

 

 

 

Jag köpte två Wasa Sandwich idag på Maxi. Första gången jag testar nån sån färdig variant och här kommer mitt betyg.

 

Wasa sandwich Creme cheese & chives

Det är alltså knäckebröd med färskost och gräslök.

 

Knäckebrödet var väldigt knaprigt, precis som knäckebröd ska vara. Färskosten tog inte över smaken som jag var lite rädd för. Tycker ibland att färskost kan bli lite för syrligt men den här var helt ok. Kände dock ingen smak av gräslöken vilket var ett litet minus.

 

Bara efter några minuter satte min mage igång och arbeta. Stackars mage är ju inte van med en massa goda fibrer så här på morgonen.

 

Den här biten har 73% fullkorn och 8,5% fiber.

 

Det andra paketet är creme cheese tomato & basil och den ska jag sätta tänderna i nu....

 

Mmmm.... ett ljust fluffigt knäckebröd som är knaprigt med ändå mjukt och lätt. Jättegod fyllning som gör att det hela smakar lite pizza. Men fortfarande en väldigt mild smak av färskosten.

 

Den här biten innehåller 4% fiber.

 

 

Mitt betyg:

 

Creme cheese & chives får 3T av 5 möjliga

 

Creme cheese tomato & basil får 4T av 5 möjliga

 

 

 

 

Yummie!

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Marie säger:

    Dom e ju kalasgoda, love knäckebröd ;)

    ha en superfredag!

    2010-11-12 | 10:16:18

Kommentera inlägget här: