TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Att göra saker jag inte vill...

Kategori: Allmänt

...det vill jag inte göra.

 

 

Jag ser till att fylla min vardag med saker jag vill göra för att inte riskera att behöva göra saker jag inte vill. Det tycker jag är smart. Varför utsätta mig för nåt som bara dränerar mig på energi när jag kan göra saker som fyller på mig med bra energi istället.

 

Jag har en kursledare som är lite... hur ska jag säga det... annorlunda... han är ooootroligt positiv och säger att man ska se positivt på allt och om det är något man inte kan förändra själv ska man lämna det och gå vidare. Man får inte ut nåt bra av att bara stå och stångas mot en vägg.

 

Alltså... man ska bara lägga ner energi på sånt man kan påverka själv och acceptera när man inte kan förändra annat. Antingen accepterar man läget eller så lämnar man det.

 

Man får säga nej utan att känna sig som en självisk idiot,

Nej, idag vill jag inte. Nej, idag kan jag inte. Nej, idag orkar jag inte.

 

Om man inte lyssnar på sig själv utan bara tänker på andra kan man inte bidra med nåt bra. Är det påtvingat blir det dåligt och då kan det lika gärna vara.

 

Jag skulle ju till exempel inte ta en beställning på en tårta jag inte ville göra... tror ni att resultatet skulle bli bra då?

 

Nä, jag ska försöka leva efter det... göra det jag får positiv energi ifrån.

 

 

Nu ska jag titta på Robinson :)

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: