TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Mitt nya jobb

Kategori: Allmänt

Jo kära vänner, nu har jag äntligen lämnat restaurangbranschen bakom mig.... det enda som hänger kvar i en skör tråd är hrf:s akassa som jag fort som sjutton ska gör mig av med. För nu är jag inte arbetare längre. Nu är jag tjänsteman :P

 

Idag ska jag kontakta Unionen och be hrf fara och flyga.

 

Jag har alltså betalat hutlösa summor till både facket och akassan sen 1998 och aldrig behövt varken hjälp eller ersättning någonsin... förutom det sista året då ägarbytet förstörde allt. Inte fick jag någon hjälp när jag bönade och bad om det. Jag fick jaga folk på telefonen utan att de ringde tillbaka... det sista som fick bägaren att rinna över var att jag blev anklagad för att ha lurat akassan för att få ersättning när jag var arbetslös de fem månaderna i mitt liv som jag varit arbetslös.

 

NEVER AGAIN!

 

Nu är det slut. Jag gör slut med HRF:s akassa för gott!

 

Jag hoppas att jag blir bättre behandlad av Unionen. Om inte annat får jag betala HÄLFTEN i avgifter.

 

Men jag skulle ju inte prata skit... jag skulle ju berätta om mitt nya arbete.

 

 

Jo så här är det. Jag ska jobba extra med att hjälpa en mäklare på visningar av nyproduktion. Alltså lägenheterna/husen finns inte än, men de ska ändå säljas. Vi har en visningslägenhet i ett hus som har byggts och det är där jag står. Jag välkomnar spekulanterna och förser dem med material och bostadsfakta. Jag svarar på frågor och är allmänt trevlig :)

 

Det är jättekul och folk i den "åldern" som vi riktar oss mot är så goa. Jag får så mycket positiv energi och komplimanger så när jag slutar så svävar jag därifrån.

 

Mitt jobb är min lyckobrunn.

 

Jag behöver inte slita arslet av mig för skitpengar. Jag får bra betalt för att stå och vara trevlig, och hur svårt är det? Antingen har man det eller så har man det inte.

 

Och jag har det!

 

Redan första dagen fick jag det bekräftat av en spekulant som tyckte att jag platsade framme vid modellen (som mäklare) istället :)

Han sa att jag redan utstrålade säkerhet, kunskap och dessutom var jag trevligare att titta på ;)

 

Goa gubbe :)

 

Som sagt... det är min energikälla.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: