TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Spara eller slösa?

Kategori: Allmänt

Hej allihopa, jag heter Tania och jag är shop-o-holic-light-with-a-twist.

 

Alltså, jag blir glad av att få handla. Det spelar ingen roll vad jag handlar. Jag får en kick av nya saker helt enkelt. MEN, jag är inte av den sorten som bara vill ha det mest glammiga och dyraste. Jag skiter fullständigt i märken och status. Om en skål heter IKEA eller Iittala och är designad av Oiva Toikka, rör mig inte i ryggen. Folk som kommer och name droppar olika designers o dyl, får ingen WOW-respons från mig. I don´t give a crap!

 

Men sån är jag. Gillar jag nåt som tex Apple, som råkar vara ett "märke", så gillar jag produkten inte märket.

 

Så jag gillar alltså att handla MEN (nu kommer twisten), jag är SNÅL!

 

Hur går det ihop då?

 

Jo... när det kommer till mig själv så är jag oerhört "sparsam". Jag köper helst inte saker till mig själv. OM jag ska köpa nåt till mig själv så har jag en bekvämlighetsgräns på 299kr. Saker som kostar mer än 299kr svider i mitt pengahjärta. Jag letar efter saker som kostar mindre än det. För köper jag billigare kan jag köpa mer.

 

Här kommer en till liten twist. Jag kan INTE köpa lågpriskläder eller saker från billiga affärer OM det inte är en sak jag vet finns på en "bättre" affär, som till exempel EN MÄRKESSAK!!! Hahahaha... men då menar jag märkessak som tex Arla inte GANT.

 

Hittar jag ett dyrt märke i en billig affär tar jag för givet att det är en kopia och det gör mig lite anti.

 

Jag har aldrig påstått att jag är normal ;)

 

Men sån är jag.

 

Sen när det gäller stora pengar är jag väldigt snål (sparsam). Har vi fått en summa pengar kan jag bli väldigt mån om att behålla den intakt. Alltså... har jag fått 1000kr vill jag inte spräcka den för då blir den som en ballong med ett litet hål i, pengar sipprar ut utan att man märker det. Till slut är de slut och man ångrar sig att man inte sparat dem till nåt bättre.

 

Jag blir lite hög av pengar.

 

Kan det vara därför jag pluggar till redovisningsekonom?

 

Det tål att tänkas på :)

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Malou säger:

    Usch det var nästan som om jag skrivit dett inlägg själv. Dock går min smärtgräns vis 199 kr, igår inhandlade jag ett par jeans o en tröja för den totala summan av 79 kr, jag var i sån extas efteråt så en orgasm är en fis i rymden i jämnförelse med mitt klädfynd! ;) Dock försvinner ruset snabbare än kvickt och det ä ju inte lika tillgängligt med reafynd som vuxenlekar :)

    2010-10-30 | 17:55:19
    Bloggadress: http://mloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: