TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Hurra hurra hurra!!!

Kategori: Allmänt

Idag fyller ju tanten år!

 

Hela 32 år blir jag i år. Inte ett grått hår så långt ögat kan nå (notera att jag sitter framför datorn och INTE framför spegeln).

 

Morgonen började som vanligt. Jag trodde att jag skulle få sovmorgon men tji fick jag. Alla mina söta grabbar antingen grinade, tjafsade eller skällde. Det orkar man ju inte ligga och lyssna på så jag gick upp. Jag var inte tyst eller glad. Likt ett blixtrande åskmoln stormade jag fram i huset och skrek:

 

"DET VAR JU SNÄLLT ATT JAG FÅR SOOOOVA PÅ MIN FÖDELSEDAG; TACK SÅ MYCKET!"

 

Vet inte om jag fick ut nåt av dem men lite trots får man ju behålla även om man just fyllt 32.

 

Micke kom iväg med barnen och jag, som inte var trött längre, satte mig framför datorn och påbörjade en powerpointpresentation till skolan.

 

Klockan 10 hämtade jag upp M i Dingtuna och vi styrde kosan och kosingen mot Eskilstuna och Tuna Park.

 

Det började bra. Jag hittade halsband och örhängen redan i första butiken och tänkte att det vore skoj att få med sig nåt från varje butik man går in i. Det gjorde jag ju så klart inte men det var en skoj tanke.

 

Vi strosade runt i butikerna. Käkade lunch på woken, mums!

 

Jag kom hem med tre halsband, ett par örhängen, ribbade leggins och en fladdrig väst från Vila.

 

Försökte få CSN-rabatt i varenda butik men sån tur kan man ju inte ha. INGEN stödjer de stackars fattiga studenterna.

 

Vi åkte hem vid 15.30 och då hämtade jag upp barnen på en gång. Åkte till posten och plockade med mig nya skrivaren och mitt USB-minne.

 

Hem och börja städa.

 

Kl 18 kommer folket och vi käkar korv med bröd och dricker saft. Jag fick en middag med systrarna B och så fick jag pengar av mor och far. Tur är väl det eftersom jag shoppat en massa skoj under dagen.

 

Av Micke fick jag väldigt vackra blodröda (och dyra) rosor, biokort och så ska vi till Hässlö Spa och ha en mysdag med behandlingar.

 

Dagen har varit bra trots mina höga krav på födelsedagar.

 

Tack alla som grattat mig på FB. Tack Ludde som hoppade in här i bloggen och grattade mig. Tack alla som ringt och sms:at under dagen.

 

Och tack mamma och pappa för att jag finns.

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: