TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

IDOL, val och soffhäng

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan bredvid Micke och tittar/lyssnar på IDOL. Det är en blandning av härliga rysningar och hemska ångestattacker. Folk som ställer upp som verkligen inte kan sjunga... hur tänker de? Har de inga vänner som säger ifrån? Tar ner de på jorden och hindrar dem från att göra bort sig totalt i tv.

 

Men sen kommer änglarna med röster som får en att nästan börja gråta. Tänk att det finns så mycket talangfulla människor. Jag är så avundsjuk. Jag vill också kunna spela instrument och sjunga.

 

Nåt jag inte vill eller kommer att göra är att hänga på smutskastningen i valtider. Så fruktansvärt fjantigt och tröttsamt. Och nu menar jag inte bara politikerna... vanliga folk runt omkring snackar skit om motpartier och deras åsikter... skämtar om hur andra tycker och tänker. Skrattar och hånar. Så j-la barnsligt.

 

Soffhäng, härliga soffhäng...

 

Melle kände sig lite illamående igår men det gick över. Jag började må dåligt inatt runt halv tre när Micke kom och la sig. Nä, det var inte därför jag mådde illa :P Gick upp ett par ggr och illamåendet höll i sig. Nu tror jag att jag mår lite bättre. Jag har ätit, inte spytt eller nåt annat äckligt. Kanske bara blev för mycket för mig efter en tung vecka i skolan och sen blev det tufft igår för mig.

 

Charlie fick jag slänga i säng i vilda protester för han var helt enkelt odräglig. Trotsiga treåring med allt för mycket tårar på lager. Gnäll och skrik och trots är hans OCH min vardag. Skitjobbigt.

 

 

Nä, en skön semester var det någon som pratade om... synd att varken tid eller pengar finns.

 

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: