TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Long time...

Kategori: Allmänt

Jahapp, det börjar se tunt ut med inlägg här i bloggen.

 

Jag har faktiskt haft fullt upp och när jag inte har haft fullt upp har jag somnat av utmattning. Bra utmattning... hjärnutmattning. Min stackars hjärna har ju gått på lågvarv så pass länge och blivit lite lat under tiden så nu när skolan kommit igång orkar inte min stackars hjärna med. Men det är skönt att vara trött pga information.

 

Den här veckan har vi haft ekonomistyrning och det har väl handlat mest om samhällsekonomi och en hel del politik.

 

Till en början känner man sig som en tom tunna med DÖÖÖH, men eftersom vi har en så bra lärare, Mona, så kommer man in i diskussionerna och helt plötsligt förstår man lite också. Känns skönt.

 

Det har hänt en hel del annat otrevligt också och det har och göra med att jag är anklagad för något och jag måste bevisa min oskuld. Mer om det skriver jag inte här. Men jag har gjort mitt så nu är det upp till "dem".

 

Min underbara man fick mig att känna mig bättre i alla fall... han hade en plan ifall det skulle gå åt h-vete. Tack Micke! <3

 

I går hade vi klassträff. Vi bowlade på Strike och sen gick vi till Tabazco och käkade. Det var tyvärr bara 19 av 29 som kom men vi som var med hade skitkul. Helt otroligt att man bara får en massa trevliga människor i en klass. Oftast brukar det ju vara några som är "kufar", som en tjej i klassen uttryckte sig :P , men alla är så normala och man skulle kunna hänga med vem som helst utan att känna att det var konstigt. Det är så skönt!

 

Jag är glad att jag fått den här chansen och jag är ännu gladare att jag har en klass som kommer att göra det mycket trevligare två år framöver.

 

Jag har klickat med många av tjejerna och jag tror att jag fått vänner för livet.

 

Bowlingen gick åt skogen :) men det gör inget. Jag käkade pasta med musslor, bläckfisk och stora räkor. Yummi! Nästa pastadejt blir på Varda med M och S. De ska tydligen ha pilgrimsmusslor som jag är mycket nyfiken på. Tyvärr satt inte L med vid vårt bord men hon är också medräknad :)

 

Så... over all är jag supernöjd med kvällen igår. Lite sliten är jag dock idag trots att jag inte drack nåt alkoholhaltigt :)

 

Idag ska jag läsa min läxa till i morrn men större delen av dagen ägnar jag åt vila och rekreation.

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: