TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Nya vänner, gamla vänner och några rent av antika.

Kategori: Allmänt

Jag satt och kollade igenom mig FB-lista över vänner jag har/har haft.

 

Det är många man inte pratar så mycket med men som man vet att när man väl behöver dem så finns de alltid där. Som om det inte gått så lång tid sen man pratade sist... en sån vän är du Mia. Ibland går det så lång tid mellan gångerna vi pratar men ändå så känns det aldrig konstigt... du är som en syster som bor i landet långt långt bort. :)

 

Sen har man de som bor jättenära, som man pratar med lite då och då, men som man borde träffa mer eftersom man bor så nära... Känn dig träffad Martina ;P Du är min granne, bästis och det är skönt att jag har dig att prata med ibland när jag känner att jag behöver ventilera.

 

Vi har de nya vännerna som man fortfarande lär känna. De man inte riktigt vet vilka de är. Det är nytt och spännande. Vänner som man känner att man vill träffa varje dag för att de ger en så mycket positiv energi... Supersnälla SilverSara!!! Du delar med dig av din frukt när vi har fruktstund i skolan och jag glömt både hjärnan och frukten hemma. Du är så logisk och smart och jag är så glad för att du orkar hjälpa mig när jag är pucko.

 

Vilka är de antika vännerna då??

 

Jo de är de vännerna som man hade för hundra år sen. Som man inte pratat med på hundra år. Som man känner att man kanske inte känner dem längre. Som man gärna skulle vilja ta upp kontakten med men är rädd för att de kanske tycker att man är konstig just för att vi är "vänner som vi inte längre känner". Vissa har man kanske inte nåt gemensamt med längre och då blir det ju ännu konstigare att ta upp kontakten.

 

Vissa människor känner man ju liksom bara att man inte vill släppa...

 

 

Så.... om jag skulle våga ta kontakt med dig som jag inte pratat med på hundra år... tyck inte att jag är konstig. Det betyder bara att jag tycker att du är speciell och att jag inte vill släppa dig än.

 

 

Sen blir jag ju överlycklig också om antika vänner kontaktar mig... så om ni vet med er att ni gjort det så fortsätt gärna. Det är alltid kul att prata med sina vänner... även de jag inte längre känner.

 

 

 

Puss!!!

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: