TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Hemma med barnen

Kategori: Allmänt

I morgon och på fredag ska jag vara hemma med barnen eftersom vi i grupp 1 inte har några lektioner då. Melle är hemma hela veckan men Charlie är på dagis när jag är i skolan.

 

I morgon ska vi gå upp tidigt och åka till badhuset. Det är så lugnt och skönt på mornarna. Till och med på sportlovet. Inte många går upp i "skoltid" för att åka och bada. Men det gör jag. Är ungarna ändå vakna kan man ju lika gärna åka iväg och komma hem i god tid innan lunch.

 

På eftermiddagen måste jag ut en sväng på landet så vi får väl passa på att bli bjudna på kvällsmat då på samma gång.

 

Jag måste få in lite bakning någon gång under dagen också. Melle ska få göra nåt han gillar. Charlie får äta det.

 

På fredag blir det inte bad men däremot har jag planerat in trolldeg och målning. Charlie fick tavlor och färg i julklapp och nu är det dags att göra nåt av det.

 

På lördag ska vi hem till syster stor för att fira hennes födelsedag i efterhand. De är i Florida nu och jag är INTE avundsjuk alls. Jag gillar att vara hemma i tristessen, stressen i skolan, kylan i sverige. Jag är INTE avundsjuk.

 

Fast... det lät ju gott med färskpressad apelsinjuice...

 

Klockan är snart fyra och det är dags att pallra sig till Östermalm och Öster Mälarstrand för jobb.

 

En liten paus fick jag i alla fall.

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: