TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

KÖPFÖRBUD

Kategori: Allmänt

 

Min man är shop-o-holic.

 

Han har inte dragits med av mina maniska spara-pengar-tankar. Han sitter istället på ebay och letar efter roliga saker man MÅSTE köpa nu när svenska kronan är stark. Han tittar efter onödiga "villhamenbehöverinte"-prylar så som spelapparater som ser ut som dj skiv-squeekygrejer.

 

Synd om stackars Micke att han gift sig med mig (vilket göra att alla hans pengar är mina pengar och mina pengar är låsta). Jag kom på honom framför datorn surfa shoppinggrejer. Han klickade fort bort sidan i hopp om att jag inte sett nåt. Men "hököga", aka fru Bolognini, såg direkt på den råskyldige maken att han gjort nåt han vet att han inte ska göra. Det kliar i fingrarna på honom och han försöker med övertalningsmetoden.

 

Jag kontrade med att jag ska köpa en jacka :P

 

Moahahahahaha!!!

 

Nä skämt å sido.

 

Inga onödiga inköp av prylar, som ändå inte kommer att användas mer än ett par ggr per år.

 

Innan det kommer in en ny pryl ska hela huset rensas ut på skräp.

 

 

 

Det finns roligare saker man kan lägga sina pengar på.

 

*Ska lägga till att det var hans förslag att jag skulle blogga om just detta ämne :)

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: