TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Står i kvicksand med fem ton måsten på axlarna

Kategori: Allmänt

Ojojoj, jag är så trött i huvudet efter två långa dagar med lektioner i ekonomisystem. Det är jättekul och det är sånt här jag vill arbeta med så det är absolut inte tråkigt. Men lektionssalen är under all kritik. Vi har antingen svinkallt eller kokhett utan syre. Svårt att fungera normalt.

 

Alla har huvudvärk pga syrebristen och nackspärr pga blåsten från ventilationen.

 

Idag tog jag med mig mina misslyckade bullar som tydligen var jättegoda ändå, enligt klasskompisarna. Vi blev bjudna på mer fika av vår föreläsare också. Det var trevligt!

 

 

Till middag idag ville Charlie ha pannkakor och självklart får han det. Idag blev det kardemummapannkisar till grabbarna och det blev jättegott.

 

Jag och Micke käkar när han kommer hem från Sthlm.

 

Charlie lärde sig lite teckenspråk igår på dagis. Han kan färgerna vit, svart, blå och röd :) Sött.

 

Undrar hur det blir i sommar med sommarlovet... jag måste ju jobba så mycket jag får eftersom jag inte får några pengar alls under sommaren. Jag vet ju inte ens om jag får nåt sommarjobb. Om jag inte får det måste Charlie vara hemma med mig och det måste jag meddela dagis innan 18/4.

 

Hur sjutton ska jag veta om jag jobbar i sommar redan i mitten av april?

 

Man får inte heller akassa under sommaren eftersom jag är mellan studier... men visst måste man ändå anmäla sig som arbetslös eller får man ta "sommarlov" utan att det påverkar framtida möjligheter till ersättning!?

 

Usch, det är för mycket att tänka på. Jag orkar inte.

 

Jag måste ju komma ihåg att fixa parkeringsplats också till LIA:n.

 

 

Ååååhhhh... så många måsten.

 

 

Jag börjar förstå hur Micke känner sig nu... min glöd är också på väg att slockna. Det är för mycket som läggs på en så man slutar att fungera till slut. Då känner man sig ännu sämre och ännu mer värdelös för att man inte klarar allt man förväntas att klara.

 

Man övertrasserar tidskontot bara för att vara snäll och hjälpa andra.

 

Det går ut över först och främst en själv, men familjen drabbas också.

 

 

Men jag försöker att ta hand om Micke så gott jag kan... för om han mår dåligt så mår jag ännu sämre.

 

 

 

Jaja... vad är väl en bal på slottet!?

 

 

Nu är det dags att göra lite skolarbete innan jag lägger mig ner och tynar bort en smula.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: