TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Ho Ho Ho!!!

Kategori: Allmänt

Nä men ingen tomte såg vi idag. Han hade redan hunnit lämna paketen medan vi sov.

 

Men det gör inget. Tomten var snäll i år som vanligt.

 

Barnen var som små ljus hemma hos Mickes mormor. Helt otroligt duktiga, artiga och inte en enda gång tjatade de om att få öppna paketen... tills de fick öppna det första. Sen ville Charlie öppna fler paket :P

 

Det var en lugn och trevlig jul och vi kom hem runt 17.00.

 

Barnen lekte med sina nya grejer och jag började med morgondagens mat. in med julskinkan, koka äggen, klipp prinskorvarna.

 

Sen var det dags för lite familjeklappsutdelning.

 

Vi satte oss på golvet framför granen och öppnade en julklapp i taget. Skönt när det inte är så hysteriskt som det oftast är på julen. Det var kul att se Charlie leta efter sina egna julklappar. Han vet både hur hans namn ser ut och Melles namn. Han hjälpte till att dela ut klapparna till sig själv och till brorsan.

 

Sista klapparna till grabbarna var stooooora. Det ena var ett kök till Charlie och det andra en snowracer till Melle.

 

Det känns så skönt att båda barnen visar hur glada de blir för sina julklappar. Inte det här hemska bortskämda beteendet som man ser ibland.

 

Micke byggde ihop Melles snowracer och jag gav mig på köket. Lite blod och många sansade utbrott senare stod köket klart för lek. Charlie var överlycklig och började genast att ta beställningar från sin lilla "lucka".

 

Jag gick ut började med Janssons frestelse och Melle klädde på sig (kl 20) för att gå ut och åka på sin julklapp i backen. Han kom in efter ett tag med ett stort leende på läpparna :)

 

Jag då?... vad fick jag...

 

Min man är ju världens bästa man så han hade fixat både det ena och det andra till mig.

 

-fler kontroller till Buzz så man kan spela fler (han tänkte på mina klasskvällar här hemma)

-en jättefin stickad tröja från Gina Tricot

-presentkort på Gina som jag ska nyttja väl på söndag

-träningsspel your shape till kinect

-presentkort på friskis :) (täcker ett helt års gruppträning)

 

 

Nästa år blir början på min nya kropp.

 

Jag har ju alla förutsättningarna för att lyckas. Det är bara mig själv det hänger på nu och med hjälp från mina klasskamrater ska jag nog lyckas.

 

Jag är så otroligt glad för mina julklappar. Känns lite skit att jag inte har några pengar för jag ville ju gärna skämma bort Micke lite. Men i år blev det bara en ny rakapparat och galgar (gnällfarbrorn saknar galgar till sina skjortor).

 

Men han blev glad och nöjd så jag får väl nöja mig med det.

 

I morgon ska vi då fira jul #2. Syrrorna med familjer och mamma och pappa kommer hit i morrn. Vi ska käka och barnen får paket.

 

Hoppas att alla är lite avslagna så det blir en lugn kväll :P

 

I år går bordsdekorationen i silver, svart och rött.

 

 

Nä, god jul på er alla och ha en fortsatt trevlig kväll. Nu ska jag kolla till Janssons i ugnen och sen jäsa i soffan med min kung.

 

 

Tjing!

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: