TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

5 år - Träbröllop

Kategori: Allmänt

Bröllopsdagen har varit perfekt.

 

Vi sov till 9.45 och fick lite eld i rumpan när vi insåg att det bara var tre timmar innan gästerna skulle komma över. Jag bestämde mig ju för att baka en bröllopsdagstårta till idag och då behövde vi ju folk som kunde äta upp den också.

 

Micke åkte iväg till Maxi för att inhandla tallrikar och skedar.

 

Jag började att sätta ihop tårtan och sen städade jag. När Micke kom hem fick jag en helt underbar bukett rosor. Sju röda rosor till och med. För ni vet väl att om man ger sju rosor till en tjej betyder det "jag älskar dig" och om man väljer röda rosor betyder det även kärlek, passion och respekt.

 

Min man kan han!

 

Han väljer inte bara fina blommor utan han har en tanke bakom dem också. Jag är så kär!

 

 

 

Han tog över städningen och jag fick hoppa in i duschen. När jag var klar gick jag ner och hittade detta på bordet i vardagsrummet. Jag höll på att dööööö av skratt!!!!

 

En jäkla TRÄdgårdstomte?!?!

 

Shit va roligt. Micke är underbar.

 

 

Eftersom vi firar träbröllopsdag så fick jag även ett bonzaiträd. Sedan ska vi tillsammans åka och köpa ett prydnadsträd som vi ska plantera i trädgården. Det var också Mickes idé. Underbart!

 

Jag fick fram dukningen och hann klart innan gästerna kom kl 13.00.

Vi fick så fina presenter, trots att det inte alls var meningen med bjudningen. Jag ville så gärna baka en våningstårta och behövde en bra ursäkt att bjuda över folk. Inga baktankar alls med fikat. Men jag är överlycklig att jag har så fin släkt inkl vännerna som var här.

 

Av Malou & co fick vi denna somriga blomma som jag inte kommer ihåg vad den heter.

 

 

 

Av svärmor och Peter fick vi en jättefin bukett.

 

 

 

Orkidéerna fick vi från Martina (aka bridesmade) & co och Peter (aka bestman) & co

 

 

Från syster Tina & co fick vi ett vackert silverhärta som pinglade när man rörde det. Fint!

 

Tårtan blev inte som jag tänkt mig men äh, skit samma, jag har inte de verktyg, eller bra råvaror att arbeta med så jag är nöjd med resultatet.

 

Den var god och det är ju huvudsaken.

 

 

På kvällen satt farmor och Peter med killarna medan jag och Micke åkte ner på stan och käkade en så jäkla god middag på di Spagna.

Jag åt deras gudomliga plankstek och Micke tog som vanligt sin pepparstek :)

 

Killarna var vakna när vi kom hem och jag kände ett sånt stort behov av att gosa med min lilla prins Charlie så vi la oss i hans säng och läste saga och gosade. Gizmo joinade oss och det tycker Charlie är så mysigt.

 

Nu sover barnen och Micke sitter ensam nere i vardagsrummet med FIFA-spel och öl. Jag har bäddat ner mig på hans sida av sängen, med datorn i knät.

 

 

Dagen har varit jättebra och jag är så lycklig för att jag fått så härliga 5 år med min älskling.

 

 

De första fem åren av många....

 

 

 

 

 

//Take9

Kommentarer


Kommentera inlägget här: