TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Vänner som man ännu inte känner

Kategori: Allmänt

På lördag ska vi få celebert besök. Mickes arbetskamrater kommer hit vilket jag skrivit om tidigare.

 

Jag är faktiskt lite (läs mycket) nervös. Även fast jag jobbat inom service i 12 år och kan prata med praktiskt taget vem som helst så är det ju ändå jobb. Man sätter sig in i en roll, det är skådespeleri egentligen. Privat är jag riktigt blyg och tillbakadragen. Väntar gärna tills folk pratar med mig istället för att ta första steget.

 

Jag är skuggan som är där men inte märks.

 

Meeeeeeeeen, känner man mig och jag är bekväm är jag tvärtom. Clownen som egentligen är lite för mycket :)

Fast... då ska man känna mig ordentligt om jag ska släppa lös den sidan.

 

Jag kan även slappna av om folk jag inte känner är lika crazy och babblar på precis som jag.

 

Stela människor som bara sitter (som jag) har jag svårt för.

 

Nu ska jag ju vara värdinna också för nio strangers. Se till att allt är till belåtelse och att alla trivs och har kul. Jag måste bara komma ihåg att inte glömma bort mig själv i det hela. Annars hamnar jag i det läget att jag springer runt och servar alla istället för att vara med och ha roligt. Jag hamnar i "jobb-läge".

 

Men det ska bli kul... spännande att få träffa personer som Micke har jobbat med i tre år. Tja... i alla fall en av dem var med från Mickes början... men i alla fall. Kul att få ansikten på namnen jag hör dagligen.

 

Men nervös är jag, absolut!

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: