TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Buzzning

Kategori: Allmänt

Jag är Buzzador och det betyder att jag får testa olika saker som jag får hemskickat, och sen skriva om det.

 

Igår buzzade jag Santa Maria Thai, Paneng red curry spice mix, cocosmjölk och nudlar.

 

 

Jag började med att fräsa på strimlor av kycklingfilé tills de fått fin färg. Sen la jag ner sockerärtor, mix och cocosmjölk och lät det småkoka i tre minuter. Under tiden kokade jag nudlarna.

 

 

Eftersom buzzningen går ut på att få andra att testa och få upp ögonen för varorna, bjöd jag över syster och svåger.

 

Jag vet att jag sagt till andra att jag ska buzza med dem men eftersom detta måste göras inom en viss tid och jag inte ville riskera att få återbud, så valde jag säkra kort istället.

 

Svågern älskar thai och är en bra betygsättare.

 

Maten var superenkel att laga till så där får Santa Maria högsta poäng från mig.

 

Tyvärr var jag inte överförtjust i thai så jag kan inte ge ett rättvist betyg, men från en person som gillar thai fick detta recept, Paneng gai, en svag 4:a.

 

Jag skulle absolut kunna tänka mig att prova andra saker från Santa Maria.

 

Det var trevligt med middagsgäster i alla fall.

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: