TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Det känns jobbigt

Kategori: Allmänt

 

 

 

Skolan, plugget... ja allt det där.

 

Det känns som att jag inte lägger ner någon tid och energi på mina studier. Jag borde göra mer, men jag gör det inte. Att sitta hemma och plugga funkar inte för mig. Det gjorde det inte förra gången heller när jag pluggade på distans... jag trodde att det var riktig skola den här gången med 5 dagars studier på plats i skolan med lärare och klasskamrater.

 

Jag hade fel.

 

Det här funkar inte för mig. Jag hamnar efter mer och mer och blir bara mer och mer stressad över att jag inte kan det jag borde kunna.

 

Jag skäms för att jag inte kan. Jag får skuldkänslor för att jag inte sitter och pluggar dag ut och dag in.

 

Jag vet vad jag måste göra men jag kommer aldrig igång med det.

 

Det är upp till mig, jag vet det. Det är mitt ansvar att lära mig.

 

Varför är det så svårt för mig då?

 

Alla andra i klassen verkar ju kunna plugga på det här sättet.

 

Jag vill ju kunna.... men vad är jag rädd för?

 

Varför pluggar jag inte?

 

 

 

Jag vill inte känna mig värdelös men jag gör inget för att känna mig bättre än så.

 

 

 

 

 

 

 

 

//Take9

Kommentarer


Kommentera inlägget här: