TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Ego-tal

Kategori: Allmänt

Ja just. Idag startade vi vår kommunikationskurs. Den började bra med att vår kurslärare Lena drog igång med dans och Black eyed peas, I´ve got a feeling....

 

Helt underbar människa!

 

Hon berättade att hon på en föreläsning en gång startade med ett torsdagstjut a la Hans "filmfarbrorn" Wiklund. Helt otroligt att våga göra en sån sak. Bara en sån grej att våga stå och prata inför andra är ju tufft, men ett vrål av den kalibern... herre gud. Det skulle jag vilja se!

 

Hon lovade dock att vi skulle få slippa skrika :P

 

Tackar ödmjukast.

 

Hon har lovat att vi ska, efter denna kurs, känna oss bekväma att prata inför stora folksamlingar.

 

Den som lever får se...

 

I morgon ska vi hålla ett ego-tal inför hela klassen. Vi ska prata om oss själva helt enkelt. Jag är ju ganska ego och pratar gärna om mig själv så själva innehållet i talet har jag klart... nu är det bara modet som fattas.

 

Det som är intressant är ju att alla i klassen vet om att alla de andra också har scenskräck. SÅ det borde ju resultera i nån slags förståelse och medlidande för den som redovisar. Alla har även fått lära sig hur det är att vara en bra lyssnare. Hur man ska se ut och vad man ska göra för att visa att man aktivt lyssnar.

 

Vi har fått göra ett till test idag... personlighetstest.

 

Jag är Vänskapliga Vera!

 

De olika personligheterna var: Vänskapliga Vera, Uttrycksfulla Uffe, Analytiske Arne och Pådrivande Pia.

 

Jag är tydligen varm, uppriktig och pålitlig men även konflikträdd, långsam och velig och tar inte ställning :P

 

När jag såg de olika personligheterna var det ingen tvekan om vem jag var.

 

 

Den här kursen är riktigt kul och jag ser faktiskt fram emot ego-talet i morgon.

 

Men i morrn ska jag ta med mig huvudvärkstabletter :)

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: