TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Ekonomistyrning

Kategori: Allmänt

Nu har vi börjat på riktigt med ekonomin i skolan. Tyvärr är vår lärare i det ämnet inte lämpad att lära mig nåt för han hoppar fram och tillbaka mellan en massa saker så det bara strular till det i mitt huvud.

 

Jag måste sätta mig ner själv hemma och lära mig om allt igen... måste lära mig det jag lärde mig för ett år sen.

DÅ kunde jag det, men nu efter lektionen idag kan jag tydligen ingenting längre. Jag ska ta fram mina gamla böcker som jag förstod.

 

På fredag har vi projektpresentationen och jag måste lära mig allt jag ska framföra. Jag trivs jättebra med "mina" tjejer. Vi har nog lite "sisterhood" goin´on tror jag minsann :P

 

Jag och M var på zumba i måndags. Det var stenhårt och mina fötter led mest. Jag fick sendrag efter sendrag och kramp som inte ville släppa taget. Tror inte att mina knän heller gillar zumba längre :(

 

Tur att det finns andra träningsformer.

 

I morrn är jag "ledig" från skolan och jag borde ta mig ner på stan för att hitta en klänning till nästa fredag så det vankas bröllop. Jag kommer nog inte att sy om klänningen jag köpte utan den slänger jag nog ut tillsammans med skorna på blocket eller tradera. Jag känner att jag varken har ork eller tid att sy om nåt som jag ändå inte känner hundra för.

 

Idag var vi på utvecklingssamtal med Melle och jag har nog aldrig varit så glad. Det går jättebra för Melle och han är så förändrad. Nu sitter han med på samlingarna och han är med på allt utan att klaga/gnälla/trotsa emot.

 

Det känns skönt att veta att det går åt rätt håll. På lördag ska han få åka till Toys och köpa en pryl som han suktar efter. Funderar även på att hyra en bana på Aros funhouse och bowla lite. Vi får se om vi kan hitta nåt trevligt för Charlie att göra.

 

Melle växer som ogräs och nästan alla hans byxor är för korta IGEN. Jag tycker att jag köper byxor på löpande band. Men jag klagar egentligen inte. Jag gillar ju att shoppa :) Synd bara att jag inte har en egen sponsor som så många har.

 

Melle är härlig.

 

Charlie är skoj han med... blir bara större och större. Men fortfarande min lilla bebis som älskar att ligga och gosa med mig i soffan. Jag ska killa hans rygg... hans mage... hans hår... hans haka... och hans tår. Min lilla blondie.

Han följde med till skolan när vi skulle på möte idag och fick leka med en massa roliga saker. Plutten viskade också när han pratade med oss för att inte störa :)

 

Idag fick jag brev från ett visst ställe igen... måste skicka in fler förklaringar på diverse saker. Jag blir så ledsen när jag inte blir trodd och när jag blir oskyldigt anklagad för något. Jag har skrivit ett svarbrev som jag måste skriva ut och skicka. Ska göra det redan i morgon.

 

Jag är lite kluven i mig själv angående min lediga dag. Ska jag ta en LEDIG dag eller ska jag fylla den med en massa saker som jag verkligen behöver göra? Svårt beslut.

 

Nu ska jag i alla fall packa ihop och gå upp och bädda ner mig i sängen. Hoppas att Micke följer med mig så han kan killa mig på ryggen tills jag somnar.

 

God natt och sov gott!

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Marie säger:

    Tycker du ska ta en välförtjänt LEDIG dag, allt du behöver göra hinner du med nästa vecka ;)



    Sov gott!

    2010-09-22 | 22:00:17
  • Tania säger:

    Tack!

    2010-09-22 | 22:04:31
    Bloggadress: http://takenine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: