TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Intolerant

Kategori: Allmänt

Ja det är just det jag är idag.

 

Intolerant mot trängsel, ljud och barn.

 

Jag och P åkte till IKEA för att fika lite och sen shoppa. Skönt att åka hemifrån och slippa höra gnäll, gråt, skrik mm, trodde jag....

 

Ja, visst är det väl en idiotisk plats att sätta sin fot när man vill ha lugn och ro men i det här fallet lockade priset mer än behovet. Men shit alltså... vi var där strax innan elva. Kl 11.00 öppnar de för mat och det var då hela helvetet bröt ut.

 

Det var gråtande bebisar, vrålande morsor och trotsiga barn som låg och skrek på golvet.

 

Som på beställning.

 

Vi gick ut i butiken och där träffade vi på "jag står var jag vill med min kundvagn för jag har just träffat min granne som också står var hon vill och vi vägrar att flytta på oss för vi har rätt att stanna var vi vill i affären för du ääääääger inte IKEA".

 

Typ.

 

*andas in*

 

*andas ut*

 

Kläderna kändes trånga och jackan kändes som en tvångsjacka. Ut UT jag måste uuuuut!!!

 

 

Vi gick ut till bilen, lämnade grejerna, kylde ner oss lite i duggregnet och sen gick vi in på H&M. Där var det ingen trängsel och inga skrikande barn. Jag kunde i lugn och ro plocka på mig några tröjor och en kjol. Vidare in på Din Sko där jag hittade jättefina skor men tyvärr i fel storlek. Jaja, sånt händer.

 

In på Maxi och köpte ett snyggt hänglås till skåpet i skolan. Ja, det var snyggt! Färgen är typ gulgrönmetallic :)

 

Köpte även snacks till min "hänga i sängen-kväll".

 

På vägen hem ringer svägerskan och varnar för våldgästning. Det är alltid trevligt med sällskap men idag märkte jag att det blev för mycket ljud. Jag retirerade till köket och började med maten. Jag varnade även för att jag inte var direkt barnvänlig idag, ifall de skulle tycka att jag var allt för otrevlig :)

 

Nu sitter Melle och spelar med sin kompis och Charlie ligger på golvet och tittar på. Jag har dukat fram lördagsgott till barnen som ätit upp maten... dvs inte Charlie. Han blev utan. Micke sitter uppe vid datorn.

 

Jag längtar till ikväll... då jag får vara ensam i lugn och ro framför tvn.

 

 

Jag behöver nog semester.

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: