TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Frisörproblem

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig i hela mitt liv varit helt nöjd med frisören jag gått till. På grund av det har jag flackat runt hit och dit och alltid haft ångest när jag velat göra nåt med mitt hår.

När jag ska klippa känner jag mig alltid så skyldig för att jag inte går regelbundet och klipper mig. I genomsnitt går jag väl typ tre gånger per år. Ja, det stämmer...

Jag har ju långt hår och försöker att spara ut till min normala längd igen. Den jag hade innan jag fick för mig att klippa nacklångt. När man har långt hår märker man kanske inte lika ofta när det är dags att klippa sig som för en kortklippt.

Varför jag har då varit missnöjd med de frisörer jag hittills gått till?

Här är några av orsakerna:

-Personen vägrar att klippa den frisyren jag önskar för att "jag kommer att ångra mig"
-Personen tror att vi är BFF och babblar på om allt och inget samtidigt som hon tuggar tuggummi med öppen mun.
-Personen förstår inte skillnad på lockar och korkskruvar (uppsättning)
-Personen är otrevlig och står och snackar skit högljutt med sina väninnor medan hon "klipper" mig.
-Personen är för dyr.
-Personen är oerfaren och osäker.

Då är det bara ett axplock av mitt missnöje.

Jag skulle vilja gå till en frisör där jag känner mig bekväm. En person som kan känna av sin kund lite och veta när det är ok att prata på och när det är dags att bara låta kunden få sitta i lugn och ro. Jag har inget emot att betala för mig OM jag är nöjd och får det jag betalar för. Jag vill inte bli påpackad en massa dyra produkter som jag inte kan säga nej till. Jag vill inte gå till en hipp-superinne-modesalong utan känner mig nog bekvämast i en liten mer personlig salong.

Jag vill hitta "min" frisör som jag kan gå till utan att känna mig skyldig för att jag inte klipper mig regelbundet varje månad.

Så, om du känner "min" frisör får du gärna hojta.


//Take9

Kommentarer

  • Sara säger:

    då ska du definitivt åka hit till hökåsen å min frisör:o) hon är den absolut bästa enda nackdelen är lång väntetid. Å sen kan du hälsa på mig samtidigt;o). Gå in på www.maritasstudio.se.

    2011-02-28 | 19:38:39

Kommentera inlägget här: