TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Så fick jag reda på att Palme var död...

Kategori: Allmänt

Jag kommer ihåg det så väl.

 

Jag och familjen var i Lidköping hos numer pensionerade ABB chefen Sten Jakobsson och hans familj. Vi barn var vakna tidigt och tvn var på. De vuxna sov fortfarande.

 

Jag kommer ihåg att vi hörde nyheterna och jag och Jenny sprang sprang till de vuxnas sovrum och ropade - Palme är död, Palme är död.

 

Jag kommer ihåg att jag funderade på vem Palme var. Jag var sju år och hade ingen koll alls på politiker. Inte ens vår stadsminister.

 

Jag kommer ihåg att jag satt nere i "gillestugan" framför tvn och var lite ledsen för att någon dött.

 

Jag var åtta år på besök i Lidköping hos gamla grannar när Palme dog.

 

Var var du?

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Linda W -L2K- säger:

    Jag var hos nära vänner till mina föräldrar. Dom var barnvakt åt mig och min bror. Vi skulle oxå se på morrontv men möttes av att Palme var mördad...

    2011-02-28 | 19:18:00
    Bloggadress: http://l2kw.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: