TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Skola och jobbiga ex

Kategori: Allmänt

Idag var årets första skoldag. Det gick bra. I morse hade vi "konsten att skriva ett CV och personligt brev"-lektion i tre timmar.

Jag tror att jag lärde mig en sak eller två. Ska bli spännande att få mitt eget personliga brev bedömt. Jag har ju fått en hel del intervjuer på det brevet så något bra måste det ju vara med det.

 

Lunchen gick åt att prata om mindre trevliga tjejer som dras till sina upptagna ex och inte kan låta dem vara ifred. Intressant att vi alla tyckte så lika.

 

Jag delade med mig av mitt knep för att omvända de respektlösa minnena... får hoppas att det testas och fungerar.

 

Eftermiddagen gick åt att starta upp projekt 2 som handlar om LIA. Mina underbara partners utsåg mig till projektledare. Tack tack! Nu måste jag ju ändra titel på mina visitkort :P

 

Jag kom hem en halvtimme tidigare, vilket uppskattades MYCKET! Charlie satt med alla sina pussel vid bordet och pusslade. Halvnaken som vanligt. Charlie gillar inte att ha kläder på sig så när vi tvingat på honom kläder kan han komma en kvart senare i bara kallingarna. Visst, fryser han inte så är det väl ok. Om det är någon som stör sig på det får de väl blunda när de glor in genom våra fönster.

 

Om en timme står jag ute i Mälarparksbäcken och fryser lite. Men idag tänker jag faktiskt dra på mig termobyxorna och varma tröjan under jackan. En timme står jag ju ut. Jag får hoppa omkring lite mellan besökarna. Idag har jag ingen sol att värma mig i heller. Det är skönt att ha ett litet extrajobb.

 

Jag hann ju till och med få i mig en äggmacka innan jag måste åka iväg till jobbet.

 

Ikväll ska det faktiskt bli skönt att lägga sig under filten i soffan framför tvn. Lite lagom trött efter en dag i skolan.

 

 

 

Nä, dags att röra på mig.

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: