TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Tävlar med oss själva

Kategori: Allmänt

Jag och Micke har startat en tävling för oss själva.

 

Vi ska spara minst 2000kr extra varje månad genom att dra ner på en massa onödiga utgifter UTAN att leva på dammråttorna i hörnen.

 

Min personliga utmaning är att inte handla hyllvärmare när jag köper mat. Det jag ska göra är att semi-storhandla varannan vecka så det räcker i två veckor utan att jag ska behöva småhandla. Jag ska minska radikalt på uteätandet och ta med mig matlåda varje dag.

 

Jag är taggad som fan och vill börja nu nu nu!!

 

Idag blev det en väldigt billig dag matmässigt. Till lunch åt vi pannkaka som kan ha kostat runt en tjuga för oss fyra (Jag, Melle, Emil och Charlie). Till middag blev det grillkorv och pommes frites för max 30kr. Min lilla interna tävling med mig själv är att hålla dagens matkassa under 100kr. Då har jag en budget på ca 3000kr/ månad och det är ungefär 2000kr mindre än idag när det slängs en massa för att jag köper och det glöms bort tills det blir gammalt.

 

Det blir en tuff utmaning men jag vill verkligen klara det.

 

Ska bli så spännande och så jäkla kul att se att det finns en massa pengar kvar varje månad.

 

Jag funderar på om man skulle ha glasburkar med pengarna i så att man verkligen ser när pengarna man har till förfogande håller på att ta slut :)

Pengarna på kontot är ju liksom lite osynliga och märks inte lika väl när de försvinner. När man tar en sedel ur glasburken känns det mindre bra liksom...

 

Nu menar jag ju så klart inte att jag ska ta ut alla pengar vi har på våra konton och stoppa i burkar men typ matkassan kanske...

 

Det ska i alla fall bli jäkligt spännande att se om vi lyckas.

 

 

Money money money!!!

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Linda W -L2K- säger:

    Wow!!! Du måste uppdatera hur det går sen!!! Och smart det där med glasburken. :o)

    2011-03-04 | 21:05:42
    Bloggadress: http://l2kw.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: