TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Såpbubblorna flyger i luften...

Kategori: Allmänt

Killarna är ute och busar i trädgården. De har hunnit med att spela fotboll och kasta frisbee innan middagen. Nu är de ute och blåser såpbubblor.

 

Det är så skönt när det är ljust länge när de kommer hem så sent från dagis/fritids.

 

Vi var på bio igår igen. Hela familjen, så klart. Charlies första 3D-film i stooooora plusstolarna med extra benutrymma (som om han behövde det). Det var väldigt tomt i salongen och vi hade inte några andra runt omkring oss, vilket var jätteskönt. Charlie har varit så duktig båda gångerna han varit på bio. En gång behövde han gå på toa första filmen annars satt han på sin plats och tittade på hela filmen. Kul att kunna ta med honom också när vi gör saker tillsammans. Han har blivit så stor.

 

När jag kom hem idag hade Micke varit så duktig och åkt till återbruket flera vändor. I kväll ska han sätta upp stora studsmattan åt grabbarna. Min man är bra han.

 

Ja, vad har hänt på jobbet då!?

 

Idag har det varit massor i postmottagningen (dvs avvikande leverantörsfakturor) ca 1500st var det i morse... innan jag gick hem idag var det ungefär 950st kvar. Det är väl så där att sitta hela dagen med bara en och samma arbetsuppgift men om man inte gör det så minskar det inte. Pausade lite och tog fysiska posten också tillsammans med jobb-Micke. Och med fysiska posten menar jag riktig post, inte e-post.

 

Jag och Sara tog vår dagliga lunchpromenad.

 

Jag är så trött på kvällarna när jag kommer hem, men snart får jag nog min energi tillbaka.

 

Nu är Micke på väg ut på en springtur och jag ska sanera smutsigt barn. Sen jäklar blir det mys i soffan under gosiga filten. Det tar väl tre sekunder sen slocknar jag.

 

Tjing!!

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: