TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Uteblivet samtal

Kategori: Hypertyreos

Igår ringde jag till medicinmottagningen för att be om hjälp med mina sömnsvårigheter. Jag har under en tid nu vaknat runt kl 03:00 med hjärtklappning och så har det pågått flera gånger i timmen tills det är dags att gå upp.

Jag ringde och fick en telefontid bokad till idag kl 16:00, så jag satt kvar på jobbet så jag inte skulle missa samtalet. Jag väntade.... och väntade.... och väntade...
 
Inget läkare ringde.
 
Har man bokat en tid är det väl meningen att man ska hålla den? Eller är det ok att strunta i sina patienter? Jag tycker inte att det är ok. Jag tycker att det är jobbigt att prata med folk jag inte känner på telefonen och att sitta och vänta på ett sådant samtal var otroligt påfrestande och jag satt på helspänn tills jag gav upp och åkte hem.
 
Jag gick inte ens på toaletten för att jag var rädd att jag skulle missa mitt inbokade samtal.
 
Så i morgon måste jag ringa igen... undrar om jag får hjälp då...
 
 
//Tania

Kommentarer


Kommentera inlägget här: