TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

MELODIFESTIVALEN

Kategori: Allmänt

I kväll har jag klippt mina killar... eller rättare sagt rakat.

 

Eftersom vi är så fattiga så bestämde vi oss för att frisörbesök var omöjligt och då var jag sista utvägen. Fram med hårtrimmern och stolen sen försvann håret. Väldigt kort blev det :)

 

Alla killarna har nu precis lika långt hår allihopa.

 

Micke ser ut som en riktig bad boy och jag blir fjortisfnittrig så fort jag ser honom :P Det var så länge sen han var helt rakad så nu känns han som en helt ny person. Spännande.

 

Melle och Charlie är ju ursöta som vanligt när de är skalliga. Melle saknade sin lugg lite bara eftersom han alltid sitter och drar i den, men håret växer ju så snabbt så det gjorde inget.

 

Idag har det varit riktigt skön vårdag, (nästan i alla fall). Det är nästan dags att plocka undan vinterjackan och börja använda min nya softisjacka.

 

I morgon ska jag jobba och det är "stora visningsdagen" i morrn. Det blir först en timme på Öster Mälarstrand och sen en timme på Östermalm. Hoppas att det kommer en massa folk så man har nåt att göra :)

 

Nu sitter vi i soffan under varsin filt och tittar på melodifestivalen. En av mina favvisar börjar. Ja jag gillar Danys låt. Den gör mig jätteglad och jag får så mycket energi av den. Hör jag den i bilen höjer jag volymen så jag nästan förstör högtalarna :)

 

Den andra låten däremot får mig att vilja döda. Jag riktigt avskyr den låten. Jag tycker inte att den låten har i melodifestivalen att göra. Man blir ju deprimerad av den. Nån sa att det var kvinnojourens kampsång, och det måste jag ju hålla med om. Fy, jag ryser!

 

OMG, The Molusker... ehm sorry, men nä det funkar inte. Jag blev lite ledsen i ögat när jag hörde storyn om hans mamma osv och gav nästan med mig och ville tycka om låten bara därför... men NEJ, det går inte. Han är för spattig och låten är psykotisk oh la la.

 

Brolles pappa vinner röster till Brolle hihihi. Vilken söt farbror. Ja men Brolle Kjell Jr gillar jag. Han har en sammetslen röst och ögon som vilken tjej som helst smälter av. MEN hans lugg... ja vad säger man... Låten däremot är faktiskt helt ok. Inte nåt som får det att spritta i kroppen men den är radiomysig. Och så är han ju jäkligt charmig :)

 

Nästa kvinna upp på scen är Linda Bengtzing och jag är tyvärr inget fan av henne. Jag pallar inte med så intensiva människor. Men låten... ja det är ju en riktig sån schlagerdänga som hon och Markoolio gjorde narr av i låten Värsta schlagern. Ingen favorit.

 

Nicke Borg... jag såg inte den deltävlingen då han var med men Micke har kört låten många gånger jag gillar verkligen den här. Det låter lite som Green Day, som jag älskar. Jag blir 17 år igen och lite olyckligt förälskad... Den här låten ger mig en känsla, och såna låtar går hem hos mig. Musik som inte bara är musik utan även känslor. Det räcker inte bara med en bra text utan hela paketet måste vara bra. Ytterligare en favorit!

 

Nu är det dags för Swingfly och där var det ungen hans som vann röster. Hahaha, vilken lite sötnöt. Låten då... jag tror att jag gillar den på nåt sätt. Den får mig också glad fast jag gillar inte rappen och det är ju en stor del i låten, hahaha. Killen med moppemuschen är en frisk fläkt som får igång låten. Men tyvärr drar rappen ner låten en hel del.

 

Sanna Nielsen. Ja... Micke tycker att hon låter full. I´m in lööööööööööv. Hahahaha! Inget som tilltalar mig. Men hon är jättevacker i alla fall.

 

Playtones nu. Såg inte den deltävlingen men har fått höra den ändå. Micke sa True Blood och han har helt rätt. Då ska jag tillägga att vi stänger av ljudet när vi tittar på inledningen av True Blood för jag får rysningar av låten. I wanna do bad things to you.....

 

Erik Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade. Jag gillar INTE låten. Det är en riktig Absolut kids-låt. Erik är ju söt som sockervadd men låten... Micke har förstört den lite mer också eftersom han sa att den låter precis som Oh mama can´t u tell, med Lili och Sussi. Så nu hör jag den hela tiden. Jag gillar INTE Lili och Sussi! Jag säger nej!

 

 

 

Det var alla bidrag i årets final.

 

Vem som vinner återstår att se.

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer

  • Marie säger:

    Jag tycker Saaaaaaades låt är en kopia av Glenmarks Kall som is! Det plagieras friskt i år ;)

    2011-03-12 | 21:22:39
  • Malin säger:

    Haha Tania!!! Nä nu kommer jag också att höra Lili&Susies låt när jag lyssnar på Eric Saade. (Det gör iofs inget eftersom den var dålig från början).

    2011-03-13 | 07:56:26
    Bloggadress: http://dilba.wordpress.com

Kommentera inlägget här: