TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Dag två

Kategori: Allmänt

Igår blev det inte riktigt som jag tänkt mig... jag smakade nog lite för många ggr på maten när jag lagade den. Sen hade jag glömt bort att jag skulle på kryddparty hos P. Hon bjöd på goda kvällsmackor och jag tog två :)

 

Men, idag gäller det!

 

Ska just nu gå och fixa mig en päronshake, yummi!

 

Det känns skönt ändå att inte vakna och känna sig stoppad som en gris av all kvällsätning (vilket är min last)

 

 

 

Så där ja... svept!

 

Idag ska jag lämna Charlie kl 9 och Micke hämtar honom kl 14 för jag ska få pedikyr. Jag fick ett presentkort som jag inte utnyttjat än så jag tänkte passa på nu innan skolan börjar. Sen ska jag träffa pappa och gå på stan tills det är dags att åka på skolmöte med Melles fröken kl 16.00.

 

Efter mötet är det bara att åka hem och ställa sig vid spisen och laga mat åt resten av familjen.

 

Micke har tagit ledigt idag för att hämta barnen när jag sitter och får mina fötter masserade :)

 

Vi kanske till och med hinner att titta på skrivare innan jag ska ner på stan. Vi har två skrivare men ingen funkar så nu ska vi ha en laserskrivare. Jag känner mig handikappad utan en skrivare. Får åka ut på landet och skriva ut på pappas skrivare hela tiden och så orkar jag inte hålla på nu när jag börjar i skolan.

 

Skolan ja... det känns inte alls lika läskigt längre nu när jag fått kontakt med en av mina klasskompisar. Det visade sig att hon kände igen mitt efternamn och frågade då sin kusin som är min systers bästa vän, om jag var en syster :)

Jag friend requestade J på facebook och därigenom fick vi kontakt och började prata.

 

Trevligt trevligt.

 

Världen är liten, eller hur!?

 

Igår fick jag bränsle på min kreativitetseld också. Fick en fråga som gjorde mig jätteglad och stolt. Självklart ska jag göra allt jag kan för att uppnå mina egna krav på perfektion. Hoppas bara att det duger.

 

:)

 

 

På kryddpartyt köpte jag kryddorna jag saknat hemma samt en ny sort. Det blev svensk sommarkrydda, dracula spicemix, croco jack rubmix, Jerry jerk fishrub och lökmix.

 

För er som ännu inte testat Arombodens kryddor, sätt fart och beställ på deras hemsida. De har även en hel del andra saker som tex te, marmelad, godis mm. Jag rekommenderar dem starkt!

 

 

Två mycket bra kryddor att ha i köket!!

 

Draculamixen kan man även blanda med färskost och använda på kex, yummi!

 

Nä nu är det dags att åka med Charlie till dagis.

 

 

 

//Take9

Kommentarer


Kommentera inlägget här: