TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Nä jag vet inte

Kategori: Allmänt

Vi har kollat på hus i Stockholm men inget har fallit mig i smaken.

 

OM jag inte får ett jobb här i Västerås efter studierna måste jag söka utanför stan. Då är Stockholm staden som gäller eftersom Micke jobbar där. Och OM jag får ett jobb i Stockholm kommer vi att leta hus där.

 

Jag vet inte vad jag tycker om det.

 

Är det värt att släppa vänner, familj och allt man vet bara för ett jobb?

 

Är det rätt att ta barnen från skola, vänner och släkt?

 

 

 

Jag får redan ångest och vill börja gråta.

 

 

Jag gillar Stockholm som stad att åka till som en utflykt eller shoppingresa men att bo där?

 

Att inte bo i Västerås där jag är uppfödd och har praktiskt taget allt, hela mitt liv, mina minnen....

 

 

Shit va dramatisk jag blev.

 

Jag har två år på mig och två praktiktillfällen att försöka få in en fot på ett företag här i Västerås så vi slipper flytta till nåt som är både mindre och sämre än det vi har nu för dubbelt så mycket pengar.

 

Jag måste göra allt för att kunna stanna kvar.

 

 

Jag är inte stark nog att lämna alla och hamna i en ny stad alldeles ensam utan familj och vänner. Det osar depression och ensamhet om det långa vägar.

 

 

 

Men det är ju alltid kul att titta på fina (dyra) hus och drömma lite...

 

 

 

 

//Take9

Kommentarer

  • Linda säger:

    kram Ni står inför stora och svåra beslut. Hoppas du hittar ett jobb på hemmaplan så ni kan bo kvar... Men om inte, du kommer trivas i sthlm. Kollar ni efter hus mitt i stan eller nån kranskommun? men ni har tid på er. försök njuta av nuet och tänk på studierna och familjen i första hand. kram igen

    2010-08-03 | 21:14:53
    Bloggadress: http://www.lindisen81.blogspot.com
  • Martina säger:

    Vägra flytta! Det finns alltid jobb att få =) Så resonerar jag som inte heller vill flytta men kanske skulle behöva om man tänker på sin jobbsituation...

    2010-08-04 | 00:45:47

Kommentera inlägget här: