TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Träning och kost

Kategori: Allmänt

Jag hatar träning och älskar mat... ingen bra kombination har jag märkt på kroppen. :(

 

Jag vet att man kan äta god nyttig mat men då krävs det ju någon som kan laga den åt mig också eftersom jag inte gillar att laga avancerat och efter recept.

 

Det ska gå fort och lätt... som idag... jag micrade broccoli och kryddade med champinjonkrydda. Inte för att det är en bra kost men bättre än nudlarna som barnen ville äta. Det är så svårt att veta vad som är bra och inte. Alla tillbehör är ju tydligen ajja bajja, som tex potatis, pasta och ris. Visst kan man äta sallad och råkost men, nä jag vet inte... Det begränsar ju matlagningen så mycket.

 

Sen vill man ju att barnen ska äta allt... då blir det till att laga två olika rätter för jag vill inte äta allt de äter.

 

Sen har vi Micke också... ytterligare en person som inte vill laga mat.

Allt ligger på mig alltså.

 

Och så har vi det här med träningen. Jag har skaffat träningskort som inte börjat gälla än. Jag ska boka in en tid med tränare för att få hjälp att börja. Sen kommer problemet... jag ska ta mig till gymmet. Redan där vet jag att jag kommer att gå ett par gånger och sen kommer det rinna ut i sanden. Det har hänt förut och jag kommer att få kämpa med mig själv för att klara av det. jag behöver någon som drar med mig, INTE någon som sparkar mig i arslet. Då sparkar jag själv bakut som en åsna och vägrar istället.

 

Idag tog jag fram Wii-brädan igen för det har jag hemma och kan träna dagligen utan att behöva åka iväg. Behöver inte skaffa barnvakt ta tid fram och tillbaka. Det ger säkert inte alls samma effekt som att svettas på gymmet men det är i alla fall mer än att sitta och fläska i soffan.

 

Jag vill gå ner minst två klädstorlekar till i höst.

 

Får väl se om det går.

 

 

//Take9


Kommentarer

  • petronella säger:

    Och så ska du komma till mig och äta massor med onyttigt ;) Men lugn.,..har även dukat fram frukt.

    Kram

    2010-08-02 | 13:50:32
    Bloggadress: http://frucupcakes.blogspot.com
  • Lollo Gustin säger:

    Lär dig hur Lchf fungerar då får du fortsätta äta god mat, sötsuget försvinner och kilona far och flyger all världens kos och du mår som en "principessa". Mer info finns på www.kostdoktorn.se

    2010-08-05 | 22:38:24

Kommentera inlägget här: