TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Origami, McD och dansa nykter

Kategori: Allmänt

Juldagen spenderades hemma hos oss med Bologninisarna och bihang.  Vi har ett sånt bra vardagsrum. Jag älskar storleken på rummet och att vi har möjligheten att bjuda hem så många utan att det blir trångt.

 

Jag hade dukat upp för oss vuxna i v-rummet och barnen fick sitta i köket vid "paketbordet". Barnbordet har jag gjort lite skojigt genom att slå in bordet i julklappspapper och jättebrett snöre, så det ser ut som en stor julklapp :) Vuxenbordet blev lite finare med silverfärgad duk och i mitten av bordet la jag ut silversvart glitter varvat med röd ljusslinga. Sen la jag ut några glittriga snöflingor för att få lite extra bling.

 

Det blev riktigt bra i år med.

 

Jag gillar att fixa till borden så det inte bara är en matplats. Det ska ju vara snyggt också.

 

Maten blev riktigt riktigt bra. Min Janssons frestelse var den bästa jag gjort någonsin.

 

När alla hade tagit sina platser fick de kika under sina tallrikar. Där stod det ett nummer som gav dem sina "köplatser" till hemliga klappen.

 

Efter maten var det dags för den hemliga klappen och barnen fick så klart de fem första numren. En efter en går fram och tar ett paket ur säcken och öppnar det så alla får se. När alla har öppnat paketen är det fritt fram att byta klappar med varandra. Jag bytte mina tablettaskar mot Charlies paket med havssalt :)

Grejen med klapparna är att de får kosta max 20kr. Vi tre systrar delade upp inköpen så vi inte visste vad som låg i alla paketen. På det här sättet är alla garanterade en julklapp varje år :)

 

Efter lite vila passade vi systrar på att dela ut våra systerklappar. I år köpte jag åt Bibi och mina paket hade en liten röd tråd då alla paket hade nåt att göra med bakning. Hon fick ett bakplåtsställ, en bok "Sju sorters julkakor", teststicka, bakskålar, litermått och två silikonpenslar. Jag tror att hon blev nöjd... jag blev det i alla fall.

 

Tina köpte till mig i år och jag fick ett skal till min iPhone, mina favoritdoftljus från IKEA, jättefina ögonskuggor och en skitgullig kakform "du och jag".

 

När det var dags för ungarnas klapputdelning körde jag lite militärstuk på det hela. De fick varsin kudde att sitta på och när jag ropade upp deras namn fick de sätta sig framme vid mig och öppna paketen. Pappret fick de plocka undan på en gång. Det gick smidigt och inte så hysteriskt som det brukar vara.

 

Alla var nöjda och glada.

 

Tyvärr tycker jag att det är jättejobbigt när det är så hysteriskt mycket ljud överallt och värst är barnen. De ska överrösta varandra och när de blir uppspelta pratar de fjantspråket och sånt går mig på nerverna. Kan man vara allergisk mot barn? Kanske tolerant när de kommer i små grupper men blir jag utsatt för många så blir jag sjuk?

Haha... störd är jag i alla fall. Men, jag har ju aldrig påstått nåt annat...

 

 

Kul när de var här men skönt när de åkte. Lugnet efter stormen är njutbar.

 

 

Melle fick en origamibok i julklapp och han har suttit och vikt papper till förbannelse här hemma. Men shit va han är duktig och vilka grejer han gör.

 

Igår hade jag tjejerna hemma på spelkväll. Vi spelade Buzz, trummade och spelade gitarr och bas. Vi svettades framför kinect och vissa av oss vågade till och med dansa nykter. Hejja Sanna!!!!

Jag blev väldigt "trött" framåt natten ;P och somnade inte förrän vid tretiden.

 

Idag har jag varit minst sagt seg men efter en tupplur i soffan är jag på G igen. Vi fick en hel del pengar av tomten i julklapp så de åkte vi och spenderade på NetonNet idag. Det blev en ny förstärkare som vi velat ha länge. Vår gamla trotjänare får pensioneras nu. På vägen hem köpte vi med oss lite McD och i mina hotwings hittade jag en fjäder. Urk!

 

Nu står jag och Melle och dansar i vardagsrummet :P Shit va jobbigt det är. Värsta träningspasset ju.

 

Nu är det Melle som dansar till Lady Gaga - Just dance.

 

Charlie har dansat lite merengue och tro det eller ej, han fick ihop en hel del poäng.

 

Ojoj... nu är det dags för barnen att gå och lägga sig.

 

 

Tjing!!

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: