TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Charlie - pianisten

Kategori: Allmänt

Eftersom vi hade lite skralt i kassan när Charlie fyllde år och han bara fick två paket av oss, köpte vi en kompletteringspresent till honom idag.

 

Vi hade så tråkigt hemma så vi åkte till andra sidan stan för att käka varma hamburgare på McD på Hälla. Här på E-lund får man fisljummen burgare och kalla sega strips och det är inte värt pengarna. Inga 100% krispiga strips som de säger i reklamen här inte!

 

Vi gick över till Toys ´r Us efter maten och Charlie förälskade sig i en svart blank flygel med tillhörande pall och mikrofon. Mitt mammahjärta gick sönder ett par gånger och utan att han såg det tog jag en låda, gick till kassan och sen slog jag in det i presentpapper. Han visste alltså inte att han skulle få det... ska även tillägga att han aldrig tjatar om att få saker. Därför är det så kul att köpa till honom.

 

Vi åkte hemåt men mellanlandade på Elgiganten (Micke) och Djurmagasinet (resten av familjen). Jag och killarna gick in på djurmagasinet och köpte ett halsband till Gizmo, svart med guldstjärnor, pimpa katten liksom :)

Charlie hittade även en massa kattgodis som vi köpte. Eftersom vi ska ut på landet och grilla ikväll fick jag med mig tuggben till Nisse.

 

Jag hade ju helt glömt bort att det är lördag idag och tur att Micke var med annars hade vi kommit hem utan godis till barnen. Vi svängde in på Asgott och köpte snask.

 

När vi kom hem såg Charlie det stora paketet och blev överlycklig. Han började ta bort pappret och när han såg vad som var i paketet gick hans röst upp i falsett och ögonen sprudlade av lycka. Lilla goa gubben!

Nu sitter han uppe i sitt rum på lilla pallen framför sin flygel och spelar så fint. Sjunger gör han också... blinka lilla stjärna där...

 

Så fint så.

 

 

Det var en lyckad present till vår lilla treåring.

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: