TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Det måste ta slut nu

Kategori: Allmänt

Mina tårar bara forsar ur mina ögon.

 

Vi har fått svar på annonsen om Morris som jag la ut på blocket. Det är en tjej som bor på landet. Hon har hästar och hundar och har precis mist sin katt. Det är tänkt att han ska bo inomhus men ha tillgång till utevistelse på hennes gård och där finns det ett möblerat torp med kattlucka som han får ha för sig själv.

 

Jag är inte ledsen för Morris skull utan det är helt och hållet egoistiska tårar. Jag vill inte vara utan honom. Hans vackra ögon och hans tillgivna sätt. Han älskar verkligen den som klappar honom och visar det med hela sin kropp.

 

Men han är olycklig.

 

Vi kan inte ha en till utekatt. Gizmo accepteras med nöd och näppe för han har varit ute här i 11 år. Men skulle det komma en till katt.... vi vill inte riskera grannskapet.

 

Jag har tänkt och tänkt och tänkt för jag vill verkligen inte att han ska försvinna. Men han är en katt... han måste få gå ut. Det ligger i deras natur att vara ute och jaga, smyga och ligga och sola i värmen.

 

Märker ni hur jag försöker övertala mig själv att det är för det bästa och att jag inte ska vara ledsen...

 

 

Jag hoppas att han kommer att få ett mycket bättre liv där.

 

 

Snyft

 

 

 

 

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: